El Festival de Cine de Terror de Molins de Rei, enguany dedicat a les bruixes, avança una primera selecció de films que formaran part del seu particular aquelarre. Del 3 al 12 de novembre, el públic del festival podrà gaudir d’una extensa programació dedicada exclusivament al cinema de terror i rematada amb la Marató de 16 hores, que aquest 2023 celebra el seu cinquantenari consolidada com la més antiga d’Europa d’aquest gènere. Primeres confirmacions. Entre les pel·lícules que formaran part d’aquesta primera selecció n’hi ha dues que arriben d’Àsia havent passat per la Setmana de la Crítica de Canes: són la malàisia Tiger Stripes, d’Amanda Nell Eu, un body horror sobre una nena preadolescent que descobreix un secret aterridor del seu físic, i la coreana Sleep, de Jason Yu, un film que camina entre el terror i l’intriga sobre un home somnàmbul que cada nit que passa té un comportament més estrany i grotesc, davant la preocupació de la seva dona embarassada. El cinema de terror argentí tindrà una presència destacada al festival, amb Me encontrarás en lo más profundo del abismo, de Matías Rispau, i Cuando acecha la maldad (When Evil Lurks), de Demián Rugna. El film de Rispau ens submergeix en un món postapocalíptic d’atmosfera lovecraftiana on un home intenta escapar sense un rumb clar. La nova aposta de Rugna, autor de la celebradíssima Aterrados, explica la història de dos germans que viuen en un poblet rural on un esperit maligne posseeix un home i porta el caos a l’indret. De possessions i altres horrors va It Lives Inside, òpera prima de Bishal Dutta, dels productors de Déjame salir, que s’endinsa en el terreny del cinema de gènere amb rerefons social, en una trama sobre una adolescent estatunidenca d’ascendència índia que desferma un poder maligne quan trenca el pot que el retenia. També és una adolescent nord-americana la protagonista de Perpetrator, de Jennifer Reeder, en un coming-of-age literalment salvatge i radicalment feminista que es podrà veure a Molins en première catalana. El cinema de gènere més histriònic i independent tindrà en Hostile Dimensions i Holy Shit! dos bons representants. Hostile Dimensions, del director de Death of a Vlogger Graham Hughes, és un viatge interdimensional, entre lúdic i terrorífic, sobre dos documentalistes que busquen un grafiter desaparegut; Holy Shit! és una comèdia negríssima sobre un home que es queda atrapat en un lavabo portàtil, com un revers còmic i igualment cruel de la mítica La cabina d’Antonio Mercero. Rematen aquesta primera selecció Vermines, del debutant Sébastien Vanicek, una pel·lícula sòlida i plena de capes que ens situa en un barri d’extraradi a França, on a un jove apassionat pels animals exòtics se li escapa una aranya verinosa, i Malum, d’Anthony DiBlasi, un festival de sang, adrenalina i ensurts a costa d’una jove oficial de policia que ha de passar una nit en una comissaria recentment clausurada.

iMATGE: PERPETRATOR