Després de la presentació pel president de Govern, Pedro Sánchez de l’Agenda Espanya Digital 2025, associacions i federacions professionals de el nou audiovisual espanyol, s’organitza per a interlocutar de manera directe entre la indústria i el Govern.
En aquests dies finals de juliol, el President de Govern, Pedro Sánchez ha presentat oficialment l’Agenda Espanya Digital 2025 que inclou mesures agrupades en deu eixos estratègics, inclòs l’audiovisual, per impulsar el procés de transformació digital de país, mitjançant la col·laboració publico-privada i amb la participació de tots els agents econòmics i socials.
En aquest marc, i després de les reunions mantingudes amb la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions, -responsable últim de el projecte al Ministeri d’Afers Econòmics i Transformació Digital-, un grup d’associacions professionals han decidit crear una taula de treball des de la qual elaborar una proposta conjunta de traslladar a l’Ministeri. Es tractaria d’enumerar aquelles mesures que, els que millor coneixen la indústria, consideren imprescindibles perquè aquesta desenvolupi tot el seu potencial nacional i internacionalment.
“No es tracta d’un ens amb personalitat jurídica, ni és un grup tancat. Som productors de cinema, sèries, efectes especials o animació amb experiència suficient com per saber on radiquen els obstacles reguladors que ens impedeixen créixer “va assenyalar Adrián Guerra, president de PROFILM.
Per la seva banda Montserrat Bou de PROA ha indicat que “resulta imprescindible que les diferents entitats que componen el sector audiovisual anem de la mà per actuar com a interlocutor i així defensar les nostres reivindicacions històriques davant un canvi regulatori imminent”. En el mateix sentit, José Nevado d’AEC, ha posat èmfasi “en la necessitat que siguin els professionals els que dotin de contingut el pla presentat pel govern que actualment és només l’esquelet del que ha de desenvolupar-se en un mitjà termini”.
Nicolas Matji, president de Diboos, constata que “Tot i gaudir d’uns excel·lents professionals en el sector de l’animació i els VFX la nostra competitivitat internacional pot millorar notablement si adaptem el marc regulador, que és previ a la revolució que han suposat les plataformes digitals “.
Roberto Sacristán, president de la recentment creada associació d’empreses de serveis a l’audiovisual, ALIA, posa l’èmfasi en que “només els que estem diàriament treballant en produir continguts, disposem de les claus que permetrien eixamplar la indústria audiovisual rellançant una economia que dóna ocupació a molt diversos tipus de perfils professionals ia tota una xarxa d’empreses de serveis innombrable “.
Després d’una reunió de les cinc organitzacions s’ha decidit posar en comú un catàleg de propostes que serveixi d’índex per iniciar el treball al setembre amb el Ministeri d’Afers Econòmics que permeti que formin part de l’Agenda Digital 2025.
Es tracta d’una taula oberta a més col·lectius per al que ja s’han mantingut contactes amb el sector de l’videojoc, AEVI, amb l’objectiu que el Pla Audiovisual s’estengui també a aquesta indústria.