Telefónica, el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), de la UPC, i el Parc Audiovisual de Catalunya posen en marxa el Laboratori de Creativitat 360, on l’alumnat desenvoluparà projectes audiovisuals immersius en gèneres com la informació esportiva, l’entreteniment, la ficció o la publicitat.
L’objectiu d’aquest laboratori, emmarcat com una assignatura a tercer i quart curs dels graus en Multimèdia; Disseny i Desenvolupament de Videojocs; i Disseny, Animació i Art Digital del CITM-UPC, és que alumnat universitari i empreses puguin investigar conjuntament en el camp audiovisual i generar idees entorn de les noves formes de veure la televisió que permetran tecnologies com les càmeres de gravació 360º.
El vídeo 360º permet a l’espectador adoptar un punt de vista en primera persona que proporciona un grau d’immersió en el contingut que no es coneixia fins ara. Amb aquesta iniciativa, es pretén explorar noves formes narratives per a impactar a una audiència jove, acostumada a consumir continguts a través de suports menys convencionals.
El Laboratori de Creativitat 360 començarà la seva singladura el febrer de 2020 amb la creació de sis equips multidisciplinaris formats per quatre persones cadascun, que hauran de fer front a reptes que inclouen crear, dissenyar i desenvolupar nous escenaris en narrativa 360.
Crear una startup
Durant quatre mesos, l’alumnat desenvolupa el seu projecte que serà avaluat per un comitè d’experts, format per representants de les entitats col·laboradores del projecte, entre les que també figura Movistar+ i l’àrea d’innovació de Telefónica.
A més, l’alumnat pot presentar els seus treballs a openfuture.org, la plataforma d’innovació oberta de Telefónica que té com a focus la cerca i acceleració de startups amb digital. Els equips que s’inscriguin en aquesta plataforma, s’avaluaran en ella els progressos i s’analitzaran les seves solucions. D’aquesta forma, l’alumnat es familiaritzarà amb el desenvolupament d’un projecte d’innovació des dels seus inicis i fins a la seva possible conversió a producte o empresa.
ltimèdia.