HUELLAS DE AUSENCIA (Espanya, 2014 // Documental) |
Direcció i guió: Ana Monrás Zöller. Producció: Escac Films. Durada: 19 minuts. TRÀILER |
A partir d’un fragment de la novel·la inacabada del seu pare i dels records amagats a una casa, la jove cineasta nascuda a Barcelona traça una cerca de la pròpia identitat a través de memòries familiars que desperten, alhora, memòries de la història col·lectiva. |
RAÍZ (Colòmbia, 2015 // Ficció) |
Direcció i guió: David Quiroz. Interpretació: Stefania Gil i Beatriz Duque. Producció: Arbol Visual & Ocho y Medio. Durada: 6 minuts. |
Retorn a casa d’una mare i la seva filla; la casa que un dia la guerra les va obligar a abandonar. Les runes, el dolor, la incertesa i també l’esperança respiren entre les colpidores i evocadores imatges creades pel realitzador colombià. |
A2042 (Espanya, 2014 // Ficció) |
Direcció, guió i producció. David Castro González. Interpretació: Miko Jarry. Durada: 1 minut. |
Amb un pla seqüència, el cineasta burgalès va revelant, poc a poc, la situació d’un home que està patint un atac d’angoixa, de nit, enmig del carrer. Una mirada a la necessitat de contextualitzar un fet per a poder emetre qualsevol valoració del mateix. |
At the border (Na granici / Frontière) (Sèrbia-França, 2016 // Ficció) |
Direcció i producció: Laurent Rouy. Guió: Arnaud Humbert. Intèrprets: Arnaud Humbert, Milena Jaksic, Milan Koyacevic, Brankica Sebastijanovic. Durada: 15 minuts. TRÀILER |
Invertint l’escenari de l’actual tragèdia migratòria, l’òpera prima de l’ex-periodista francès (que va cobrir durant anys fronteres reals), ens situa a l’any 2022, quan una onada de població rica i occidental intenta creuar la frontera d’una pobre però feliç Sèrbia. |
South pole (Güney Kutbu) (Turquia, 2016 //Ficció) |
Direcció, guió i producció: Emin Akpinar. Interpretació: Ayberk Attila i Ozkan Ayalp. Durada: 5 minuts. TRÀILER |
El primer curtmetratge del fotògraf i ajudant de realització turc segueix els instants en que un home senzill, ja retirat, veu com a les notícies televisives, una reportera l’assenyala com a cap d’un grup terrorista. |
Panambí, antes del agua (Panambí, before the water) (Argentina, 2015 // Documental) |
Direcció, guió i producció: Ezequiel Erriquez. Durada: 15 minuts. . TEASER |
Entre l’espera, la quotidianitat i el testimoni dels seus habitants, la càmera del cineasta argentí mostra un poble fronterer a punt de desaparèixer. El motiu? La construcció d’una presa hidroelèctrica entre Argentina i Brasil. |
Made in Spain (Espanya, 2016) Ficció / Animació |
Direcció, guió i animació: Coke Riobóo. Producció: Los Animantes. Durada: 11 minuts. TRÀILER |
Aventura minimalista creada pel músic i animador (autor del reconegut curtmetratge “El viaje de Said”) que, prenent com a ubicació una assolellada platja, mostra una satírica visió d’Espanya generada amb Stop Motion. |
Moriom (Suïssa-Itàlia, 2015) Documental |
Direcció: Francesca Scalisi i Mark Olexa. Producció: Dok Mobile. Durada: 12 minuts. WEB CLIP |
L’equip de documentalistes format per la italiana F. Scalisi i el suís M. Olexa narren el drama viscut per una jove bengalí i el trauma que en ella ha deixat la injustícia i la violència. Ella i els seus pares expliquen versions diferents de la tragèdia. |
Quello che non si vede (That wich you don’t see) (Itàlia, 2016 // Ficció) |
Direcció: Dario Samuele Leone. Guió: Chiara Nicola. Interpretació: Azo Citi. Producció: Ouvert. Durada: 10 minuts |
L’alienació laboral i les vides que, sense ser visibles, s’amaguen darrera d’ella, s’expressen a través de la solitària experiència d’un home nan que treballa dins d’una màquina expenedora preparant els cafès que sorgeixen en prémer el botó. |
Composto (Brasil, 2016 // Documental) |
Direcció: Severino Neto i Rafael Carvalho. Guió: Severino Neto. Producció: Molera Films. Durada: 15 minuts. TRÀILER |
Entre imatges en blanc i negre, s’ explora la lluita diària per la supervivència de les persones que treballen a l’abocador de Cuiabá (Brasil), examinant les conseqüències humanes de la nostra relació amb la deixalla que produïm. |
Puntos suspensivos (Mèxic, 2015 // Documental & Animació) |
Direcció: Paola Ovalle i Alfonso Díaz. Guión: Paola Ovalle, Alfonso Díaz i Teresa Rodríguez. Producció: Adolfo Soto. Durada: 8 minuts TRÀILER |
Objectes quotidians relaten un dels horrors de Mèxic: les persones desaparegudes. Convertits en tresors pels familiars de les víctimes, ells serveixen de guia en una obra que reivindica el record dels desapareguts per a la memòria col·lectiva. |
¡Dejadme llorar! El genocidio olvidado (Espanya, 2015 // Documental) |
Direcció i guió: Jordi Gordon. Producció: Algarabía Produce. Durada: 15 minuts. |
Origen del llargmetratge homònim, també del periodista i documentalista Jordi Gordon, l’obra explora les empremtes ocultes del genocidi franquista a partir del cas de Còrdova i del testimoni de fills de víctimes del règim. |
Deda (Mother) (Geòrgia, 2016 // Ficció) |
Direcció: Rati Tsiteladze. Guió i interpretació: Nino Varsimashvili. Producció: Artway Film. Durada: 10 minuts. WEB / TRÀILER |
Basat en una història real, la profunda interpretació de la protagonista ens submergeix en l’angoixant experiència d’una dona que pateix les greus conseqüències de la discriminació social pel fet de ser mare soltera. |
Paftuar (Uninvited) (Albània-Estats Units, 2015 // Ficció) |
Direcció: Roland Uruci. Guió: Roland Uruci i Julian Biba. Interpretació: Laertis Vasiliu, Karafil Shena i Albi Dhima. Producció: Bujar Alimani. Durada: 20 minuts. TRÀILER |
Basada en l’experiència real del co-guionista Julian Bilba, la història ens ubica en el procés d’ immigració d’Albània a Grècia als anys noranta, Cercant una vida millor, els protagonistes són detinguts a la frontera, on reben un tracte vexatori. |
Trentayseis (Argentina, 2016 // Ficció) |
Direcció i guió: Flora Campero. Interpretació: Oscar Cubile, Felipe Cura, Andrea Vázquez, Flavia Zuriaga. Durada: 16 minuts. TRÀILER |
La història d’una cerca que no es deté mai. Circulant amb el seu taxi, diàriament observa els passatgers buscant en ells quelcom familiar. Pot ser que algun d’ells sigui el seu net, que li van prendre ara fa trenta-sis anys. |
1-0 (Iran, 2014 // Ficció) |
Direcció, guió i producció: Saman Hosseinpuor. Interpretat per: Mohammad Panahi i Payman Azizi. Durada: 1 minut. |
Primer curtmetratge del jove cineasta nascut al Kurdistan, on un partit de futbol que s’està emetent per la televisió té un efecte sorprenent sobre un nen. Mentre el mira, oblida completament que es troba a la perruqueria. |
Sheroes (Espanya-Índia, 2016 // Documental) |
Direcció i producció: Carlos Caro. Guió: Ismael Alonso. Durada: 10 minuts. |
A Agra, existeix un grup de dones que s’han unit per a combatre el masclisme i la desigualtat; elles són Sheroes Hangout i demostren que, després d’haver patit desfiguracions a causa d’atacs amb àcids, poden tirar endavant mentre lluiten contra els maltractaments de gènere al país asiàtic. |
La condena (Espanya, 2015 // Ficció)
|
Direcció i guió: Marc Nadal Manzanares. Interpretació: Pepa López i Gal Soler. Durada: 7 minuts. TRÀILER |
El jove cineasta barceloní i dos grans intèrprets de la nostra cinematografia s’uneixen amb sensibilitat en aquesta dura història que, basada en fets reals, retrata la tragèdia humana i el dolor que existeix darrera els desnonaments. |
Pobre, preto, puto (Poor Nigger Fagot) (Brasil, 2016 // Documental) |
Direcció i guió: Diego Tafarel. Producció: Pé de Coelho Filmes. Durada: 15 minuts. TEASER |
Retrat de la vida de Nei D’Ogum, des de la ciutat on viu i va néixer: Santa Maria. Les seves experiències com a víctima de la discriminació racial i també per a ser homosexual, es combinen amb la seva faceta com a lluitador contra l’exclusió social. |
As portas estâo abertas (Las puertas están abiertas /The doors are open ) (Brasil, 2015 // Ficció) |
Direcció, guió i producció: Henrique Grise. Interpretació: Sandy Molina, Diego Villa Ramos, Paulo Pellegrini. Durada: 11 minuts. TEASER |
Òpera prima del seu director, explora les condicions de vida d’una dona que, treballant a un taller clandestí de costura a Sâo Paolo, viu en un règim de semi-esclavitud, mantenint sempre present el record de la seva filla. |
Leica, los ojos de Capa ( Robert Capa’s Eyes) (Espanya, 2015 // Ficció ) |
Direcció: Violeta Barca-Fontana. Guió: Violeta Barca-Fontana i Iván Valdevira. Interpretació i producció: Iván Valdevira. Durada: 4 minuts. TRÀILER |
A parir de la fotografia de Robert Capa “Mort d’un milicià” (5 de setembre de 1936), la guionista i realitzadora catalana recrea una versió lliure de la darrera conversa -de tres minuts de durada- entre el fotògraf i el milicià anarquista. |