Avui 9 d’octubre de 2013 s’ha presentat a la premsa, la 2ª Mostra de Cinema Alemany, per el Goethe-Institut i la Filmoteca de Barcelona, juntament amb el suport de la Fundació Goethe Espanya.

Aquesta mostra tindrà lloc dels dies 10 d’octubre al 15 de novembre a la nova seu de la Filmoteca, es podran veure en versió original subtitulada, i molts dels films estaran presentats per diferents personalitats (actors, directors, productors) relacionades amb aquests.

Després que la primera edició obtingues un èxit de public considerable els films escollits s’han definit en la mateixa línia, aixi  doncs directors ja consagrats com Detlev Buck, Hans-Christian Schmid, Christian Petzold, Dominik Graf, Nina Grosse, Christoph Hochhäusler i Robert Thalheim, obren pas a obres de talents emergents com Michaela Kezele, Aron Lehman, i als documentals de Michael Trabitzsch i David Sievenking. Es tracta  de donar a conèixer des de la mirada personal, una cultura i unes vivències amb les que compartim mes del que imaginem.

El cicle s’inaugura el 10 d’octubre amb “Die Vermessung der Welt” (El mesurament del món), una adaptació en clau d’humor del bestseller homònim de Daniel Kehlmann, autor que ha participat activament en el desenvolupament del guió per adaptar-lo a la pel·lícula, i que tracta sobre el geògraf Alexander von Humboldt i el matemàtic Carl Friedrich Gauss, dos científics de vides diferents però d’una passió compartida per la ciència, contrastada amb la dura quotidianitat de la època. Després de la projecció, el productor Claus Boje i l’actor Alex Brendemühl faran col·loqui amb el públic.

Die Brücke am Ibar” (El pont sobre el l’Ibar) es una pel·lícula sobre el passat recent, com el conflicte del Kosovo, des de la visió d’una jove vídua sèrbia que viu amb els seus dos fills a la vora del riu Ibar i que auxiliarà a un soldat ferit del bàndol contrari.

Das Wochenende” (El cap de setmana) esta basat en la novel.la de Bernhard Schlink sobre un terrorista del grup RAF a Alemanya , i de la seva reintegració a la vida quotidiana, després de ser alliberat al cap de 18 anys de captiveri.

Eltern” (Pares), ens parla sobre el canvi de papers en la vida d’una família actual a Berlín, la presentació del film estarà a càrrec de Dirk Engelhardt, Àlex Brendemühl i Clara Lago.

Was bleibt” (Què ens queda?) es el transfons de una família acomodada, que sembla ser el paradigma ideal,  quant de sobta la realitat els farà canviar per complert. La presentació serà a càrrec del director Hans-Christian Schmid i Britta Knöller.

Kohlhaas“ s’apropa amb humor irreverent al clàssic literari de Heinrich von Kleist  “Michael Kohlhaas”, a on un comerciant de cavalls es pren la justícia de la seva ma després d’haver estat humiliat i enganyat per les autoritats, i de com el rodatge d’aquesta pel·lícula acaba com el “rosari de l’aurora”, en definitiva es una història de com afrontar les adversitats en temps difícils improvisant amb imaginació, un tema de absoluta actualitat…

El documental “Max Beckmann. Departure” indaga en l’obra i la vida del artista i pintor expressionista Max Beckmann (1884/1950) aixi com en el seu pensament, a traves del seu llegat i de diferents experts en la seva obra.  “Vergiss mein nicht” (No m’oblidis) es la pròpia vida de la mare del director que pateix Alzheimer, enfocada amb tendresa i respecte des del l’amor del fill.

Finalment la trilogia policíaca “Dreileben” (Tres vides), que s’apropa al crim, en el cas concret de la fuga d’un convicte, des de la visió personal de tres directors diferents, que al estiu del 2006 van dialogar sobre estètica, els gèneres cinematogràfics i la “Escola de Berlín”, a partir d’això treballen sobre els guions d’aquestes diferents propostes que encara que formin part de la mateixa idea poden esser vistes com unitats complertes i apassionants.

“Eine Minute dunkel” (Un minut d’obscuritat) en que un convicte fugitiu s’amaga al bosc, l’aïllament i la consciencia d’esser perseguit el faran canviar. “Komm’mir nicht nach” (No em segueixis), l’autor d’un delicte sexual deambula per pel bosc de Turingia, la policia destinada al cas s’allotja provisionalment a casa de la seva amiga i descobreixen com ambdues havien estat enamorades del mateix home a l’hora, sense coincidir mai. “Etwas Bessers als den Tod” (Quelcom millor que la mort) a on l’acusat d’un delicte sexual s’escapa del hospital, en la seva fugida i frenètica cerca de la policia, coincideix amb l’historia d’amor entre un estudiant de medicina i una jove minyona sèrbia.

Els horaris i passis es poden consultar aquí:

http://www.goethe.de/ins/es/bar/ver/ca11398911v.htm

http://www.filmoteca.cat/web/programacio/cicles/cinema-alemany-actual