S’han seleccionat 16 curtmetratges, gravats i postproduïts íntegrament en 4K, com a finalistes en la tercera edició del certamen.
· Els sis treballs guanyadors s’anunciaran durant la gala de cloenda que tindrà lloc el 19 d’octubre al Cercle de Belles Arts de Madrid.
· Dins de la programació del certamen tindrà lloc la preestrena a Madrid de The Maus, de Yayo Herrero, una de les primeres pel·lícules realitzades i postproducidas a 4K a Espanya.
Madrid, 29 de setembre de 2017.- S’acaben de donar a conèixer els curtmetratges finalistes de la tercera edició del Festival Internacional HISPASAT 4K, un dels primers certàmens del món dedicats a curtmetratges gravats i postproduïts íntegrament en 4K. Els setze treballs finalistes són:
· ÀNGEL CAIGUT, de Fran Parra (Espanya, 2017, 17’00 ”)
· APOLO 81, d’Óscar Bernàcer (Espanya, 2015, 11’45 ”)
· BARAKA, de Néstor Ruiz Medina (Espanya, 2016, 22’06 ”)
· BEHIND, d’Ángel Gómez (Espanya, 2016, 15’00 ”)
· COLD STORAGE, de Thomas Freundlich (Finlàndia, 2016, 08’46 ”)
· CONSERVES, de Mireia Pozo (Espanya, 2017, 15’37 ”)
· EXECUTOR, de Javier Arriaga (Espanya, 2017, 09’23 ”)
· GRAFFITI, de Lluís Quílez Sala (Espanya, 2016, 25 ‘)
· INSUFICIENT, d’Álex Montoya (Espanya, 2017, 04’21 ”)
· LA SERRA, de Guillermo Alcalá-Santaella (Espanya, 2017, 14’58 ”)
· LES VAQUES DE WISCONSIN, de Sara Trava (Espanya, 2016, 15’00 ”)
· LES BONES NENES, de Clara Roquet (Espanya, 2017, 16’47 ”)
· NORMAL, de Chiqui Carabante (Espanya, 2016, 17’21 ”)
· PARAULES DE CARAMEL, de Juan Antonio Moreno Amador (Espanya, 2016, 20’00 ”)
· BIAIX, de Marc Font (Espanya, 2017, 15’30 ”)
· SIBERIA, d’Óscar Burgos (Espanya, 2016, 11’12 ”)
Un total de 127 curtmetratges procedents de 17 països diferents s’han inscrit en la tercera edició d’aquest certamen pioner, el que suposa un increment proper al 26% respecte a 2016. Dades que confirmen el progressiu augment dels continguts en 4K i l’expansió de aquesta tecnologia. La convocatòria estava oberta a obres gravades i postproducidas íntegrament en 4K, realitzades a partir de l’1 de gener de 2015, de qualsevol nacionalitat i gènere, amb una durada màxima de 25 minuts.
El jurat encarregat de dilucidar els guardons d’aquesta tercera edició està compost per l’actriu Marian Álvarez (Lleopard d’Or a la millor interpretació femenina al Festival de Locarno pel seu paper a El millor de mi, Concha de Plata del Festival de Cinema de Sant Sebastià per la seva interpretació a la ferida), el director i dramaturg Juan Cavestany (Aquesta sensació, Gent en llocs, Disposo de vaixells, Premi Max 2008 al millor autor en castellà pel llibret d’Urtain), l’actriu Nathalie Poza (l’altre costat del llit, Julieta, Biznaga de Plata a la Millor Actriu Protagonista en la passada edició del Festival de Màlaga per No vull dir adéu), Jesús Ulled Nadal (director de CINE365 Film), Guillermo Nen (Sènior Manager, Broadcast, OTT i Home vídeo en Dolby Laboratories), Edith Martínez Odriozola (directora de l’Àrea de Cultura i Societat de TVE), Miguel Ángel Doncel (director executiu de SGO), Santiago Sanz (responsable comercial de dispositius òptics en FUJ iFilm Espanya), Javier Valdés (soci fundador d’Ad Hoc Studios) i Luis León Luri (àrea de programació i gestió de continguts de Atresmedia). Ignacio Sanchis (director de Negoci d’HISPASAT) és el president del jurat.
Les setze obres finalistes optaran a les següents categories i premis:
– PREMI CINE365 FILM AL MILLOR DIRECTOR: Direcció d’un llargmetratge.
– PREMI HISPASAT AL MILLOR CURTMETRATGE: 4.000 €.
– PREMI DOLBY / ADHOC AL MILLOR SO: 1.000 € + masterització de so Dolby Atmos.
– PREMI FUJIFILM / SGO A LA MILLOR FOTOGRAFIA: 1.000 € + càmera de fotos professional.
– PREMI RTVE AL MILLOR CURTMETRATGE D’ESCOLA DE CINEMA: 1.000 € + emissió del curt al programa “Versió Espanyola”, on també es farà una entrevista al seu director.
– PREMI ATRESERIES AL MILLOR CURTMETRATGE PER TV: 1.000 € + emissió i promoció del curt en Atreseries, incloent entrevista al seu director.
El Cercle de Belles Arts de Madrid acollirà el proper 19 d’octubre la programació del certamen. Al llarg del dia se succeiran les activitats, entre les que s’inclou la preestrena a Madrid de The Maus, l’esperat salt al llargmetratge de Yayo Herrero després de la seva reeixida trajectòria com curtmetratgista. Yayo Herrero va guanyar el 2014 el premi de la productora Cine365 Film, consistent en la direcció d’un llargmetratge. The Maus, un drama de terror fantàstic amb una atmosfera fosca i màgica, és el resultat d’aquesta col·laboració. Els 16 curtmetratges finalistes d’aquesta tercera edició del Festival Hispasat 4K opten de nou a aquest premi que aposta pel talent emergent.