El gran mercat internacional de l’audiovisual a Europa, el MIPCOM, va obrir les portes dissabte 15 amb el MIPJUNIOR, dedicat als continguts infantils i juvenils, en una edició que ha recuperat finalment la seva normalitat després dels dos anys de pandèmia. Les ganes de retornar als contactes presencials, superant les limitacions de les converses telemàtiques, queda demostada amb els més de 10.000 professionals inscrits i una intensa programació de presentacions, conferències i taules rodones.

Precisament aquests han estat els protagonistes de la intensa activitat catalana tots aquests primers dies del MIPCOM, amb una cinquantena d’empreses presents, entre productores, distribuïdores, agents de venda, televisions, serveis de VoD i empreses de serveis. Un protagonisme que ha tingut com a principal activitat la trobada organitzada conjuntament per Catalan Films i “l’ICEC quebequès”, la SODEC, que amb el títol “Catalonia – Québec MIPCOM Kids Animation Industry Focus” va reunir el 17 d’octubre una quinzena d’empreses d’animació quebequeses, majoritàriament productores, amb les catalanes eAPlaneta, GoldBee, IMAGIC TV, Kotoc, Limmat Films, Mago Production, Motion Pictures Entertainment, Peekaboo Animation i Zeptolab.

Daniel Condeminas conversant amb els responsables de Catalan Films després de la reunió catalano-quebequesa

Tant Joan Ruiz, tècnic internacional de Catalan Films, com el president de Proanimats, Iván Agenjo, van fer una valoració molt positiva d’aquesta trobada professional, que obre les portes a futures coproduccions d’animació entre els dos països en un moment on els continguts audiovisuals adreçats als públics infantils i juvenil estan tenint una alta demanda. Un fet que es va fer ben patent tant durant les dues jornades del MIPJUNIOR com al mateix MIPCOM.

Aquesta trobada amb el potent sector de l’animació quebequesa es produeix setmanes abans de la celebració del primer congrés internacional de coproduccions europees, que organitzarà PROA a Barcelona. Una potent dinàmica que es complementa amb la trobada que el Clúster de l’Audiovisual de Catalunya va organitzar fa uns mesos entre empreses de tecnologies audiovisuals catalanes i quebequeses.

El productor d’Imagic TV, Jordi B. Oliva, parlant amb el director de JED Lab, Jack Lafortune, i a l’esquerra de la imatge la responsable de vendes i màrqueting d’aquesta productora quebequesa, Kate Lalic.

Més enllà de l’animació

Daniel Condeminas amb el responsable de vendes de TV3, conversant quan tot just s’estava obrint el MIPCOM, dilluns 17 d’octubre.

A més de la intensa agenda de reunions i contactes del conjunt d’empreses de la producció independent catalans presents a Canes, cal destacar l’esforç comercialitzador de TV3, que ha presentat al MIPCOM un catàleg d’una trentena de produccions, entre ficció, documentals i programes infantils. Com a aposta nova respecte d’anys anteriors, TV3 ha incorporat al seu catàleg comercial produccions que es troben encara en fase de desenvolupament, per tal de promoure les prevendes.

Pel que fa a grans produccions, cal destacar la presentació que va fer Mediapro Studios de la segona temporada de la sèrie de ficció The Head, que compta entre els seus guionistes a Isaac Sastre i al dramaturg Jordi Galceran. Una presentació que va comptar amb la participació de bona part del seu equip creatiu i artístic a Canes.

Totes les fotografies d’aquest article són de Conxita Miró i Pla