La CCMA i l’ICEC acaben de fer públics els vint treballs preseleccionats a la quarta convocatòria de projectes audiovisuals innovadors que busquen nous talents i formats de continguts per al 33 i altres plataformes de distribució de la CCMA.

L’objectiu final és contractar i produir cinc projectes serialitzables, i la metodologia de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), del Departament de Cultura, han fet pública aquesta primera preselecció de vint treballs finalistes -d’entre els 66 que es van presentar a la quarta convocatòria de projectes- que ara participaran en dues sessions de pitching, obertes als participants i als professionals del sector, que es duran a terme al novembre.

La preselecció, que inclou projectes molt diversos, ha estat realitzada amb criteris de qualitat, valor artístic i cultural, necessitats de programació, viabilitat econòmica del projecte, capacitat de projecció als mercats internacionals, capacitat d’atreure un públic ampli i transversal o l’encaix en una programació de televisió generalista.

Aquesta resolució provisional es pot consultar al web de projectes de la CCMA.

Llista dels projectes preseleccionats:

  • “Acció!!! (Alhena Production)
  • “Bullshit” (Sidecar Media)
  • “Caçadors de records” (Uniunfandos, SL)
  • “Cantem, que la terra balla!” (Boogaloo Films)
  • “Carn picada” (Aguacate & Calabaza, SL)
  • “Clipping (2)” (Grup Enderrock Edicions, SL)
  • “Cover (2)” (Mamba Media)
  • “El punt D (2)”  (Uniunfandos, SL)
  • “El retorn de les lluernes (2)” (Life & Pictures, SL)
  • “El teorema del mico” (La Kaseta Ideas Factory, SLU)
  • “Els artistes” (Youplanet Productions, SL)
  • “La casa dels poetes” (Minifilms SL)
  • “La masia” (Costa Est Audiovisuals i Comunicació, SL)
  • “L’acadèmia” (Young Soul Studios SCP)
  • “Les cares dels Gaudí (2)” (Inthesky Media Productions SL)
  • “Les referents” (Clack audiovisual, SCCL)
  • “Open Mic Catalunya” (Magrana Films (Magrana Arts & Media SL))
  • “Timeless” (Layers of Reality, SL)
  • “Trap kids” (Pau Guillamet / My Niggiris)
  • “What the fact!” (Que Surti El Sol Mèdia, SL)

Els creadors d’aquests vint projectes que han arribat a la fase final els defensaran en unes sessions de pitching públiques. En el cas de les segones temporades, els programes no caldrà que passin per aquest procés, sinó que es valorarà cada cas en funció dels seus resultats i projecció.

Les sessions de pitching tindran lloc al novembre a les instal·lacions de la CCMA a Sant Joan Despí o a l’espai que es determini en el seu moment. Un cop finalitzades, la CCMA i l’ICEC en faran públics els resultats i els projectes seleccionats per produir-los.

La quarta crida

La quarta crida, que es va obrir aquest juny, busca propostes innovadores, projectes singulars i poc freqüents en el panorama audiovisual actual. Es va obrir a tot tipus de formats i continguts, des de projectes culturals en la seva concepció més àmplia fins a propostes artístiques, passant pels formats més habituals, com ara l’entreteniment i les docusèries, i també per a formats híbrids.

En aquesta edició s’han valorat especialment l’originalitat i la incorporació de nous recursos i llenguatges audiovisuals. També s’ha posat una atenció especial en la proposta de distribució multipantalla, preferentment si es consideren formats propis per a cada plataforma de difusió.

Les tres crides anteriors

Les tres edicions anteriors de la crida de projectes (la primera, el setembre del 2018; la segona, l’abril del 2019, i la tercera, el setembre del 2020), han portat treballs d’èxit com, per exemple, els programes “Coolhunters”, “Per què volen els avions?”, “Efecte wow” o “Cover”. Tots responien a alguns dels requisits que ara es tornen a valorar.