La convocatòria més important de la nova economia -la Barcelona New EconomyWeek– prepara una nova edició que se celebrarà del 5 al 8 d’octubre i que com a major novetat amplia les temàtiques que s’havien vist en la primera edició. D’aquesta manera, la Zona Franca de Barcelona reforça la seva aposta pels sectors emergents i consolida el seu paper com a motor de la recuperació econòmica.

L’any passat la primera edició del BNEW ja va comptar amb prop d’11.000 registrats de 111 països i 360 speakers, i ara en aquesta segona edició proposa cinc noves àrees (Mobility, Sustainable, Talent, Science i City) que s’uniran a les ja presents en la primera edició (Logistics, Digital Industry, Ecommerce, Economic Zones i Real Estate). centrades totes en la innovació, el talent i la sostenibilitat.

D’aquesta manera el CZFB redobla la seva aposta per generar un esdeveniment referent després de l’èxit de la primera edició de BNEW. En aquesta línia, el delegat especial de l’Estat al CZFB, Pere Navarro, va afirmar que “l’extraordinari balanç del primer BNEW ha constatat la necessitat i la utilitat d’un esdeveniment d’aquestes característiques, 100% professional, totalment disruptiu amb un format híbrid físic i virtual”. En la mateixa línia, Navarro afegeix que “BNEW és una mostra de com el Consorci de la Zona Franca de Barcelona actua com a motor de transformació”.

La segona edició de BNEW seguirà apostant per la internacionalització com a element clau, així com per la generació de negocis a través delnetworking 100% virtual utilitzant intel·ligència artificial, casant interessos i posant en contacte de manera directa a l’oferta i la demanda. Igualment, a l’espai delBVillage les empreses participants podran realitzar presentacions per videoconferència dels seus productes o serveis així com interrelacionar-se amb els assistents. L’organització espera passar de les 128 empreses presents en aquest espai a les 400 en aquesta nova edició. El CZFB també preveu ampliar el nombre de speakers i passar dels 389 als 700 en aquesta nova edició, en la qual Servihabitates converteix de nou en el patrocinador principal. El servicer, amb una àmplia trajectòria en gestió d’actius financers i immobiliaris, entén la innovació i l’aposta pel talent i sostenibilitat com l’única manera de poder evolucionar i adaptar-se al nou entorn, especialment marcat per l’especialització i les sinergies entre tots els àmbits econòmics. D’aquesta manera, amb el seu suport, remarca l’important paper del sector immobiliari com un dels motors de la recuperació econòmica.

Un altre focus seguirà estant en l’impuls de nous projectes emprenedors amb un elevat component d’innovació que operin en alguna de les àrees temàtiques que desenvolupa l’esdeveniment. L’any passat BNEW va comptar amb la presència de 52 start-ups, d’entre les que se’n van guardonar 5 (una de cada sector present en l’esdeveniment) a la primera edició dels premis a la Millor Innovació, que van ser lliurats pel rei Felip VI i el president de Govern, Pedro Sánchez. La directora general del CZFB, Blanca Sorigué, senyala que “BNEW és l’únic escenari que permet generar sinergies i negoci entre empreses de sectors molt diferents” i afegeix respecte de l’edició de 2021 que  “tornarem a situar a Barcelona en el focus de la innovació mundial, enguany a més amb una nova proposta d’experiència física que ens permetrà gaudir de la ciutat i de la recuperació de la normalitat”.