Des de la comunitat www.areavisual.org seguirem el Festival de Málaga amb continguts escrits coordinats per Mariví Garcia Fabre i seguint continguts audiovisuals en streaming a Area-TV a la pròpia seu de la Comunitat,

Aquest Festival de Màlaga que ara presenta la seva 24 edició, ofereix a la Secció Oficial 23 pel·lícules, quatre d’elles fora de concurs. Som expliquen els organitzadors “El certamen aposta de nou per un format amable i segur que preval el cinematogràfic sobre l’esdeveniment social”.

En la seva presentació a Madrid amb el seu director, Juan Antonio Vigar, i Fernando Méndez-Leite, com a membre de Comitè de selecció de l’certamen han assistit en representació de la Secció oficial directors, productors i distribuïdors de les pel·lícules participants: Kiko Martínez, productor d’El cover, de Secun de la Rosa; Carol Rodríguez, Ezekiel Montes, Macarena Astorga, Agustí Villaronga, present a traves de”El ventre de la mar”; Ainhoa ​​Rodríguez, Júlia de Pau, Martín Cuervo, Gerardo Herrero, productor de “El substituto” d’Óscar Aibar; Dani de la Torre, director de Live is Life; Claudia Pinto, Carlos Therón, director d’Operació Camarón; Nacho Lacasa, productor i coguionista de Sevillanes de Brooklyn, de Vicente Villanueva; Ana Jeffers, directora de García i García i Judith Colell, directora de 15 hores.

Hi han participat en línia Lucas Turturro, Joan Pau Fèlix, Fuentes-León, i Henry Racó. No han pogut assistir però han enviat un vídeo amb declaracions Carlos Cuarón, director d’Amalgama; Djin Sganzerla, directora de Mulher Oceano; Joaquín Mauad, director d’Anys llum, i Javier Fesser, director d’Històries lamentables.

El Festival de Màlaga celebrarà la seva 24 edició de el 3 a el 13 de juny com el gran esdeveniment de cinema en espanyol, en un format de nou adaptat a les circumstàncies i restriccions causades per la pandèmia de l’coronavirus, amb una espectacular selecció d’homenatjats, amb una secció Oficial que reflecteix l’estat actual de la cinematografia en espanyol, que uneix experiència i joves promeses, i amb una decidida aposta per la utilitat per a la indústria audiovisual espanyola i iberoamericana.

Juan Antonio Vigar ha explicat que malgrat que la situació sanitària global ha millorat pel que fa a xifres de contagis i de persones vacunades, encara considera que no permet tornar a el model tradicional. L’objectiu és fer de nou un festival amable i segur en el que primarà el “cinema” (exhibició) sobre el “esdeveniment social”, amb supressió d’aquelles activitats que suposin aglomeració de persones sense possibilitat de respectar les degudes mesures de distància social. És el cas de la tradicional catifa vermella a les portes de el Teatre Cervantes, que es transforma, a l’igual que va passar en la passada edició, en un gran photocall per a mitjans de comunicació, sense accés de públic, que tindrà lloc als jardins del Gran hotel Miramar, a què el director de l’Festival ha agraït la seva col·laboració. Per a això, el Festival ha dissenyat un pla que recull una extensa relació de mesures higienicosanitàries, que abasten des de consideracions generals a la correcta operativa en l’ús d’espais comuns i amb la normativa d’aplicació en la gestió de públics i convidats. També en referència a aquest model, Vigar ha recordat que per al Festival de Màlaga el presencial és essencial, “perquè forma part de la nostra identitat, perquè treballem perquè el públic torni a les sales i gaudeixi d’aquesta experiència ritual de cinema, perquè el nostre festival és molt de trobada i relació, de la qual neixen espontàniament projectes futurs; perquè el nostre públic ens identifica amb la festa de cinema en espanyol i això neix necessàriament de la presencialitat “.

Vigar ha explicat que ja durant la celebració de la passada edició, que es va haver de posposar a l’agost, el Festival va decidir ajornar l’edició de 2021 a juny, en lloc de març, mes en què se celebra habitualment. Això amb un doble objectiu: esperar que la situació sanitària global millorés i que, després de la interrupció dels rodatges durant diversos mesos, comptar amb un nombre suficient de pel·lícules per a la selecció. Una decisió que ha resultat encertada: “Retardar el festival ens ha permès aconseguir una alta participació, un total de 2.321 audiovisuals, procedents de 70 països, el que demostra l’important posicionament internacional de festival, amb un conjunt de títols que responen perfectament a la foto fixa de cinema en espanyol d’aquests últims mesos “. Vigar ha destacat que de les 2.321 pel·lícules inscrites, 715 han estat dirigides per dones, el que significa un 30,8% de l’total; mentre que de les seleccionades, el nombre ascendeix a 65, un 36% de l’total, superant la mitjana de pel·lícules inscrites dirigides per dones en gairebé en un 5%.