Rossy de Palma, mestra de cerimònies de la gala dels VIII Premis Gaudí, és la protagonista de la seva campanya promocional, titulada Que què és el cinema? Vuit càpsules de 10 segons de durada anticipen l’anunci complet que es podrà veure a partir d’aquest cap de setmana – i fins a la celebració de la cerimònia – abans de cada sessió en 57 sales, 484 pantalles, adherides al Gremi d’Empresaris de Cinemes de Catalunya, TV3 i les pantalles de TMB. L’espot, realitzat per Sergi Castellà, amb direcció artística de Pi Piquer i producció de Los Flanagan Films & Mèdia, reivindica el cinema com a llenguatge universal amb una narració onírica plena de referències al surrealisme. El rodatge va tenir lloc el passat mes de novembre al celler de Torrelavit de Jean Leon, al Penedès, on resideix el Gaudí gegant de sis metres d’alçada que Jean Leon té adoptat des de fa tres anys.
A partir d’avui, divendres 15 de gener, cada dia anirà apareixent una càpsula de 10 segons a les xarxes fins al vuitè dia, divendres 22, que es llançarà també l’espot sencer que podeu veure en aquest enllaç.
L’actriu mallorquina, que ha passat de ser “chica Almódovar” a “chica Gaudí”, desenvolupa a l’anunci vuit conceptes que defineixen el cinema i alhora inspiraran la gala del pròxim 31 de gener: il·lusió, suspens, música, públic, drama, comèdia, emoció i, sobretot, gaudí(r). Amb aquest joc de paraules, pronunciat amb un to sensual, arriba el clímax de la narració, que acaba per mostrar la seva protagonista en tota la seva essència transgressora.
L’anunci és una producció de l’Acadèmia del Cinema Català i Los Flanagan Films & Mèdia. La realització ha estat possible gràcies a la col·laboració del celler Jean Leon, Ovide, Cinelux i Antaviana Films. El maquillatge és de Jordi Justribó de Cazcarra-Image Group. Han col·laborat amb el vestuari de Rossy de Palma Andrés Sardà, Jorge Vázquez, Lebor Gabala, Teria Yabar i Balmain per H&M. Per a la seva difusió s’han fet acords amb TMB, Gremi d’Empresaris de Cinemes de Catalunya, Televisió de Catalunya i La Xarxa de Comunicació Local.