Aquesta setmana, Barcelona ha estat capital de les indústries audiovisuals per partida doble. Per una banda, ha acollit per tercer any consecutiu la gran trobada del sector del cinema amb el CineEurope, que ha aplegat tant les grans empreses fabricants de tecnologies d’imatge i so, fins a les major nord-americanes que presenten les seves noves produccions abans de l’estrena comercial. Amb l’objectiu posat en millorar el màrqueting de les sales de cinema per fidelitzar i ampliar el gruix de cinèfils, enguany CineEurope ha estat el de la definitiva consolidació de l’estàndard 4k per a les sales de projecció, així com el del Dolby Atmos com a paradigma de l’audio immersiu. Una de les bones notícies d’aquest certamen és que l’any vinent tornarà a celebrar-se a Catalunya.
El segon gran esdeveniment ha estat el Gamelab, la trobada professional del videojoc i l’oci interactiu, present a la capital catalana des del 2011. Amb la presència d’una setantena d’empreses catalanes i espanyoles, així com el conjunt d’universitats i centres d’estudi que ofereixen titulacions vinculades a la creació de videojocs. Un sector on Catalunya representa prop del 30% del conjunt empresarial estatal, i on tenen seu multinacionals com Ubisoft. L’edició d’enguany ha tractat de temes d’interès comú amb la resta del món audiovisual com l’educació i la narrativa interactiva. Enguany el país convidat a estat el Canadà, un dels centres mundials de creació de videojocs, amb més de 52.000 persones vinculades a aquesta gran indústria en continu creixement. Haurem de prendre molt bona nota de les polítiques fiscals que aplica Canadà, tant pel que fa a la creació d’ocupació com pel que fa a les inversions en equipaments tecnològics.