En anteriors articles d’aquest portal s’ha anat informant sobre la programació general del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) que se celebrarà el proper 4 de juny a Granollers. Un MAC on el seu vessant de mercat de tecnologies i continguts ha anat deixant pas a un perfil de congrés professional al llargs dels seus 15 anys d’existència. El mateix ha passat amb les conferències i taules rodones. Si fa uns anys el MAC era espai de debat en temes claus en la dècada anterior com la implementació de la TDT i el seu impacte en la televisió local, ara, la vessant formativa i de presentació de noves iniciatives per a la dinamització d’un sector tan durament castigat per la crisi n’és protagonista. Com afirma l’organització, “el MAC 2014 té com a objectiu seguir oferint als seus usuaris les claus que estan definint el procés de transformació del sector audiovisual. Per aquest motiu, es programaran continguts relacionats amb les novetats tecnològiques, els formats, els sistemes de distribució i les estratègies d’explotació de l’àmbit audiovisual”. És per això que el lema del MAC d’enguany és “de la generació a la conversió”.
És a nivell d’aquestes novetats, que es podrien destacar tres activitats entre l’extensa –i condensada– oferta d’aquesta jornada del MAC 2014, i que pretenen donar noves eines a la generació i explotació econòmica de continguts audiovisuals:
Per una banda, la presentació dels segons premis de guions transmèdia, nascuts exitosament l’any passat de la col·laboració de l’associació de guionistes GAC amb el MAC, i que tindrà com a prèvia una ponència sobre la generació de continguts transmèdia i les seves estratègies a càrrec de Daniel Resnich.
La segona, serà una sessió sobre la TV social i les segones pantalles, a càrrec d’Àlex Solà, que vincularà l’àmbit publicitari i la creació de nous continguts, tot vinculat a les possibilitats que obren les xarxes socials a la fidelització de l’audiència.
I finalment, una ponència sobre la ludificicació o gamificació. Concepte que ha anat molt més enllà del sector dels videojocs, per esdevenir un vector clau en la captació d’audiències televisives, i que té una relació directa amb la creació de continguts transmèdia abans citats.
Una nova edició del MAC per al coneixement, el contacte professional i l’intercanvi d’experiències. Èxit!