La 14ena edició del Mercat Audiovisual de Catalunya, MAC, ha finalitzat aquest dijous 22 de maig a Granollers amb la mirada posada a obrir-se a nous sectors de la indústria audiovisual, tot mantenint el seu objectiu de continuar sent el punt de trobada anual dels mitjans audiovisuals de proximitat, especialment castigats aquests darrers anys per la crisi de les indústries de la comunicació, i que busquen consolidar un model definitori de l’espai comunicacional català.
La Fira MAC ha comptat amb uns 600 assistents i hi han participat unes 40 empreses professionals de Catalunya, amb una presència destacada de presentacions tecnològiques, destinades a empreses i televisions de petita i mitjana dimensió.
Les sinergies entre empreses i sectors, buscant noves modalitats que donin viabilitat al sector, van ser el tema rellevant de les converses entre els assistents. Un dels fets destacables de les conferències del MAC d’enguany ha estat la presència de representants de la ràdio i la televisió públiques nordamericanes, que van compartir amb els assistents el model d’explotació i finançament d’aquest model audiovisual que, tot i les enormes diferències entre les legislacions sobre patrocini i mecenatge existents entre l’Estat espanyol i els EUA, van aportar idees aplicables al nostre país.
Amb la presentació del primer Premi de guió Transmèdia de l’estat espanyol, coorganitzat amb el Guionistes Associats de Catalunya (GAC) es completava un primer dia dedicat als continguts transmèdia, que relacionen formats clàssics de la TV amb els nous llenguatges que està movent la xarxa. Cal destacar també la posada en marxa de la plataforma www.observatorimac.cat que oferirà estudis i enllaços a prestacions en línia d’interès per al sector audiovisual.