D’A 2025: Sorda, maternitat i resistència en llengua de signes
Una història petita que obre un forat en la pantalla gran. Sorda, l’òpera prima d’Eva Libertad, parteix d’un relat aparentment senzill: una dona sorda a punt de ser mare en una societat construïda des del punt de vista oient. Però sota aquesta premissa hi trobem una...
Amor en Oslo (Love), arriba a Filmin la segona part del tríptic de Dag Johan Haugerud sobre relacions modernes, després del seu pas per el D’A 2025(Crítica)
Descobreix Love (2024) de Dag Johan Haugerud, una pel·lícula noruega que reflexiona sobre l’amor, les relacions i els vincles contemporanis. Crítica en català, anàlisi visual, i comparació amb Sex.
Septiembre dice al D’A 2025: el debut d’Ariane Labed entre emocions latents i atmosferes inquietants
La coneguda actriu Ariane Labed, que molts vam descobrir a Attenberg i que ha col·laborat sovint amb Yorgos Lanthimos, debuta com a directora amb Septiembre dice, una pel·lícula pausada, atmosfèrica i desconcertant, plena de detalls que ressonen després de veure-la....
Estrena al D’A 2025: La viatgera de Hong Sangsoo, rutina i poesia al cinema coreà
La nova pel·lícula del director coreà Hong Sangsoo, premiada al Festival de Berlín, ens torna a submergir en el seu univers minimalista. Una proposta que no agradarà a tothom, però que pot resultar especialment gratificant per a espectadors atents. Amb La viatgera,...
Holy Cow (La receta perfecta) la millor del D’A 2025, arribar a Filmin el pròxim 3 d’octubre
El silenci del dol, l'amor de germans i un formatge com a punt de fuga. El D’A 2025 avança i, de moment, cap film m’ha sacsejat tant com Holy Cow. Una proposta francesa que fuig del dramatisme fàcil i aposta per una mirada neta, carregada de sensibilitat però també de...
Crítica de Têtes brülées al D’A 2025: la càmera que acompanya el dol
Una nena, una pèrdua, i una càmera que no jutja. A Têtes brûlées, la directora Maja-Ajmia Yde Zellama se submergeix en el silenci i la densitat del dol infantil amb una delicadesa extraordinària. Ambientada a Brussel·les, la pel·lícula ens presenta una nena de dotze...
GUANYADORA DE LA SECCIÓ NACIONAL DE I’ATLÀNTIDA, PREMI UN IMPULS COL-LECTIU DEL D’A 2025: JONE, BATZUETAN (JONE, A VECES) s’estrena el dia 12 als cinemes (CRÍTICA)
Crítica de Jone, batzuetan (Jone, a veces) de Sara Fantova, guanyadora de I’Atlàntida i premi Un Impuls Col-lectiu al D’A 2025. Una òpera prima sensible sobre família, vida i pèerdua, distribuida per Atera Films.
Estrena al D’A 2025: Dies d’estiu i de pluja i la força de la col-lectivitat
Tres amics, una pel-li i una cançó que t’atrapa si alguna vegada has tingut un grup que ho era tot.
D’A Dia 2 i Simfonies de Ciutat
Un collage documental amb veus que habitualment no sentim. Simfonies de ciutat és un projecte del CCCB, impulsat amb Dones Visuals i la Diputació de Barcelona, que ens convida a descobrir la ciutat a través d’ulls femenins, diversos i joves. Aquesta primera...
‘La fúria’, una bufetada emocional per obrir el D’A 2025
Quin relat, quina potència.