El Consell d’Administració GRUP MEDIAPRO ha aprovat avui 27 d’octubre, la desvinculació de Jaume Roures de la gestió del grup, després de 30 anys al capdavant del mateix, alhora que ha ratificat Tatxo Benet, també soci gestor, en els càrrecs de president i conseller delegat, càrrecs que ja venia exercint des de fa més de deu anys. Roures i Benet han estat unes peces clau en l’evolució no només de GRUP MEDIAPRO, sinó que han estat referents mundials al sector audiovisual.

També continuaran amb normalitat als seus llocs tots els membres de l’equip directiu de MEDIAPRO. Darrere de l’èxit de GRUP MEDIAPRO, que s’ha convertit en trenta anys en una de les principals empreses del món en la creació de continguts audiovisuals, hi ha la dedicació, el compromís i la cohesió de tot aquell equip directiu: Juan Ruiz de Gauna, director general; Eva Abans, directora financera; Josep Ensesa, Legal Officer; José Luis Rubio, director de Broadcast and Media Services; Laura Fernández Espeso, directora de The Mediapro Studio; Carmen Fernández Tallón, directora d’Innovació, o Carme Anglada, directora de Comunicació, tots ells estan plenament compromesos amb el futur del grup i que treballen sense parar per satisfer els seus clients i aportar valor als accionistes, en un ambient de treball al que les persones estan per sobre de qualsevol altra consideració. Tots ells són sens dubte els principals valors de GRUP MEDIAPRO i són només la part més visible que personifica tot el talent, la dedicació, el compromís i el treball en equip que han estat, són i seran el distintiu de les 7000 persones que treballen a MEDIAPRO. Aquesta ha estat, i continuarà sent, la clau de l’èxit del grup a tot el món.

Tatxo Benet, conseller delegat de GRUP MEDIAPRO, ha declarat “GRUP MEDIAPRO s’ha convertit en una gran empresa, una empresa resilient que ha demostrat que sempre ha sabut superar-se davant de qualsevol nou desafiament. Tot l’equip gestor i les 7.000 persones que treballem al grup seguirem fent-ho amb la mateixa eficiència, eficàcia i dedicació. Tot l’equip gestor i el conseller delegat estem totalment alineats amb els socis accionistes del grup, Southwind i WPP, amb qui compartim sense fissures el projecte de futur de la companyia. No hi ha, en aquest sentit, ni la més mínima disconformitat. En aquest sentit, no només no hi ha hagut discrepàncies en el model de futur, sinó que no hi ha hagut ni el canvi més mínim ni en el projecte fundacional ni en els valors que el grup representa. I no n’hi haurà mentre aquest equip directiu sigui aquí, perquè és aquest equip directiu qui els ha posat en pràctica durant trenta anys i perquè els nostres accionistes comparteixen el nostre projecte i els nostres valors, que han estat clau a l’hora de valorar la seva inversió en MEDIAPRO. Ningú no els ha canviat ni ningú els vol canviar”.

Tatxo Benet ha declarat també que “el buit que deixa Jaume al grup és immens, i des d’un punt de vista personal enyoraré molt aquestes dècades meravelloses de treball conjunt, colze a colze, durant les quals hem col·laborat per aixecar el GRUP MEDIAPRO i convertir-lo en allò que és. Però això no hagués estat possible sense les persones que treballen al grup, els millors professionals a les seves respectives àrees. En aquest sentit, GRUP MEDIAPRO continuarà estant en molt bones mans”.

“La inspiració i el llegat que ens deixa en Jaume formen part insubstituïble de l’ADN de GRUP MEDIAPRO i seguiran sempre presents a la feina d’aquesta companyia, recordant-nos que el primer són les persones, que mai no hem de renunciar a les nostres idees i somnis, que treballant com ho ha fet Jaume seguirem aconseguint tot allò que perseguim, per difícil que sembli, sense que la por sigui un fre a allò que el talent i l’esforç ens fixin com a objectiu”.

És impossible sintetitzar en una nota les fites aconseguides per MEDIAPRO en els 30 anys d’existència sota el lideratge de Benet i de Roures. La seva innovadora visió del sector de l’entreteniment i la indústria audiovisual fa impossible trobar un comparació a Espanya, i només es pot comparar amb referents mundials que tenen els dits d’una mà. La fortalesa i la increïblement ràpida expansió de GRUP MEDIAPRO s’han establert en el talent de Benet i Roures i del seu equip directiu per innovar els canvis que la indústria de l’audiovisual i el futbol professional requerien al nostre país. Aquest model d’èxit molt aviat també ho va ser als cinc continents. Al curt període de temps d’existència de Mediapro, Roures i Benet han desenvolupat una empresa a la que recorren les principals entitats esportives dels cinc continents del Món (FIFA, UEFA, Jocs Olímpics, Jocs Panamericans, Jocs Europeus, FIBA, LaLiga i un llarg etcètera), ha produït pel·lícules i sèries que han estat repetidament premiades als Oscars, Globus d’Or, Emmy, Independent Spirit, European Film Awards o Bafta, i ha estat al capdavant del procés radical d’innovació que el món audiovisual ha viscut els darrers anys. A més de donar feina a més de 4.000 persones a Espanya i 7.000 al món, és un referent d’innovació, diversitat i talent. El seu model dèxit ha atret repetidament latenció de lopinió pública i inversors de tot el món.

Creat a Barcelona el 1994, GRUP MEDIAPRO està integrat per més de 7.000 professionals amb presència a 30 països. Les seves grans unitats de negoci: Broadcast and Media Service, The Mediapro Studio, Gestió de Drets Audiovisuals i Innovació i Noves Audiències, van facturar 1.209M€ el 2022, amb un EBITDA de 190M€. La direcció i gestió de Tatxo Benet i de Jaume Roures ha estat fonamental en el desenvolupament de totes les àrees de gestió. Durant més de 15 anys ha acompanyat el desenvolupament de La Lliga espanyola especialment al mercat internacional, passant d’uns ingressos de 150M€ la temporada 2009-2010 a més de 700M€ el 2021-2022. Actualment, GRUP MEDIAPRO comercialitza els drets internacionals de, a més de la Lliga Espanyola, competicions com la lliga belga o la canadenca, les seleccions de Canadà, Perú o Xile i competicions d’esports com a beisbol, golf, pàdel, skate o hoquei. GRUP MEDIAPRO ha estat, també, el pioner a comercialitzar contingut esportiu premium sense vinculació amb operadores de serveis telefònics.

L’impuls de projectes de continguts també és part important de la trajectòria de Tatxo Benet, Jaume Roures, i d’un equip directiu únic al món en talent, compromís i competitivitat. En els darrers trenta anys, el grup ha produït més de 50 pel·lícules, 60 sèries i prop de 100 documentals, a més de nombrosos programes d’entreteniment. Ha produït projectes amb Fernando León d’Aranoa, Woody Allen, Isabel Coixet, Oliver Stone, Patricio Guzmán, Manuel Huerga, Javier Fesser o Paolo Sorrentino. En tres dècades els projectes de GRUP MEDIAPRO han rebut el reconeixement del sector a través de premis com l’Oscar (2), Goya (34), Globus d’Or (2), Emmy (2), Ondas (27), Independent Spirit, European Film Award o Bafta. La direcció de Roures ha estat també fonamental en projectes com els Museus del FCB, el Reial Madrid o l’Atlètic de Madrid, la sala Univers de Cosmocaixa Barcelona o el Mirador Torre Glòries.

Finalment, Tatxo Benet va voler remarcar que “complirem ara 30 anys de vida i tots, absolutament tots, accionistes, conseller delegat, equip directiu i totes les persones que componen el grup estem alineats i compromesos per viure trenta anys més, com a mínim , amb el mateix èxit que fins ara hem tingut”.