El 10 de maig ha començat a Barcelona la 44a edició de l’INPUT 2022, la conferència anual que reuneix els professionals de les televisions públiques d’arreu del món per debatre sobre els reptes i el futur de la televisió pública. Aquesta edició, impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya i la Universitat Pompeu Fabra, reuneix a 400 professionals de 59 televisions públiques de 28 països. Estats Units, Argentina, Dinamarca, Japó, Sud-àfrica o Austràlia són alguns dels països que presentaran els seus innovadors formats televisius en entreteniment i ficció.

Del 10 fins el 13 de maig, al Campus Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra,  els assistents a l’INPUT participaran del visionat dels programes televisius més destacats i presenciara debats, taules rodones sobre els nous formats dels programes de les televisions públiques de la mà dels seus professionals. Hi ha habilitades tres sales de projeccions simultànies per assistir a un total de 86 produccions i cada dia es realitzarà un fòrum de debat per compartir les reflexions i opinions dels assistents.

Entre les cadenes seleccionades es troben les televisions públiques catalanes i espanyoles amb una representació de set produccions de TV3, TVE i Betevé. El programa “Per què volen els avions”, el capítol del fenomen televisiu “Crims de la Guàrdia Urbana”, el documental “La Gemma té un pla” i la sèrie d’animació “Mironins” de TV3; les sèries “Yrreal” i “Sequía” de TVE; i “Oh my goig!”, el programa sobre sexualitat de Betevé són els formats que es presenten a l’INPUT 2022.

Sessió especial “Reporting on a war: war in Ukraine”:

D’entre totes les sessions, el Clúster Audiovisual de Catalunya organitza, el dijous 12 de maig a les 19.00 h, una taula rodona amb tres periodistes corresponsals que han realitzat la cobertura de la guerra d’Ucraïna. Els reptes del cos de premsa, com s’aborda la comprovació dels fets, l’exactitud o la parcialitat política quan s’està sota amenaça,  quines imatges s’han de mostrar i a quines víctimes o testimonis cal dirigir-se i entrevistar, son alguns dels temes que s’aboradarn a la sessió.

Els ponents que participaran son: Mykola Chernotytskyi, CEO de Suspilne, Televisió Pública Ucraïnesa; Manel Alías, corresponsal a Rússia, Síria i Ucraïna, TV3 i Catalunya Ràdio; Raquel González, corresponsal a Ucraïna, Argelia i Aràbia Saudita a Televisió Espanyola; Antti Kuronen, corresponsal a Ucraïna, Síria i Orient Mitjà, Yle Finlàndia; Matilde Kimer, corresponsal a Ucraïna, Rússia, Europa de l’Est i Àsia Central, DR Dinamarca; i Alex Shprintsen, productor de documentals, CBC Canadà;  Sergi Vicente, director de Betevé, com a moderador.

La sessió serà gratuïta i oberta a tothom. La sessió es podrà seguir també online al web del Clúster Audiovisual de Catalunya.

El paper fonamental de les televisions públiques

L’INPUT 2022 cobra més sentit que mai en un moment en què el paper de les televisions públiques és essencial. En un context on la digitalització, les xarxes socials i les plataformes de stream han canviat la forma de comunicar-nos, les televisions públiques afronten majors reptes a la vegada que tenen noves oportunitats per incorporar creativitat i innovació als seus formats.

El sistema de radiodifusió pública està directament relacionat amb les necessitats democràtiques, socials i culturals de cada societat, i amb la necessitat de preservar el pluralisme dels mitjans de comunicació. En un context social convuls entre invasions militars, guerres, crisis sanitàries i econòmiques la informació de rigor i veraç és clau, i en aquest sentit la mirada de les cadenes públiques és indiscutible.