La Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent de les universitats i la indústria per innovar i trobar nous formats, creix i celebra la seva sisena edició com a punt de trobada clau pel sector audiovisual i dels esdeveniments. La Setmana del Talent Audiovisual 2020 se celebrarà, en un format híbrid -online i presencial-, de l’1 al 4 de desembre i comptarà amb la participació de 130 empreses del sector.  

Solucions audiovisuals per esdeveniments i la Fira ISE a Barcelona
La Setmana del Talent ofereix una àmplia programació amb taules rodones i debats sobre les tendències del sector audiovisual, dinàmiques de networking, sessions amb experts que reuneixen estudiants, professionals consolidats i figures destacades del sector audiovisual i activitats que connecten aquest  talent universitari amb la indústria audiovisual. 

La jornada inaugural de la Setmana del Talent posa el focus en les tendències més actuals del sector i enguany abordarà noves solucions audiovisuals com a complement de la indústria dels esdeveniments presencials. Aquest acte comptarà amb la participació de Mike Blackman, director general de l’ISE (Integrated Systems Events), la fira internacional de referència de l’audiovisual que el 2020 ha acollit 1.300 expositors i 116.000 visitants. Blackman explicarà les principals novetats de l’edició que es celebrarà a Barcelona de l’1 al 4 de juny i com s’integrarà a la ciutat.

La segona part de l’acte comptarà amb una taula rodona on empreses catalanes del sector audiovisual presentaran solucions innovadores per traslladar el món dels esdeveniments a l’univers virtual. Futura Space, Fundació Èpica La Fura dels Baus o Onionlab són alguns dels laboratoris creatius que explicaran com transformar un acte presencial en un esdeveniment digital d’èxit. Stream pack, Sono, Visyon  i TV3 compartiran la seva experiència davant la transformació viscuda aquest 2020.

Pitching Audiovisual, el pont de la universitat a la indústria
L’acte central de la Setmana del Talent és el Pitching Audiovisual, iniciativa pionera a Europa que ajuda a donar vida a projectes innovadors del talent universitari. Una setantena d’estudiants de 20 centres universitaris presentaran en format pitch 36 projectes davant empreses que lideren la indústria audiovisual a Catalunya com Minoria Absoluta, Veranda, Brutal Media, Lavinia, Gestmusic i DiagonalTV, entre d’altres. L’objectiu dels joves professionals és captar l’interès de productores i altres agents del sector per tirar endavant els seus projectes audiovisuals. 

En les cinc edicions prèvies del Pitching Audiovisual s’han presentat més de 130 projectes audiovisuals, un 40% dels quals han estat produïts o estan en fase de producció. És el cas, de la sèrie d’animació “Días de mierda”, guardonada amb el Premi Tube d’assaig 2019, i que actualment està en emissió a la plataforma Filmin o l’èxit televisiu de ‘Les de l’hoquei’, projecte presentat al Pitching Audiovisual el 2016 i que va captar l’atenció de BrutalMedia i TV3. 

Els 36 projectes que es presentaran en aquesta sisena edició del Pitching Audiovisual s’organitzen en cinc categories: ficció, no ficció, formats de televisió, noves finestres i videojocs. La qualitat i el volum de propostes rebudes entorn els videojocs i l’auge de talent en aquest sector a Catalunya, ha impulsat la creació d’una categoria pròpia de videojocs al Pitching Audiovisual. Catalunya s’ha convertit en un dels hubs europeus de referència del sector dels videojocs, és líder a nivell espanyol amb una facturació agregada de 430 milions d’euros segons les dades publicades a l’informe d’actualització estratègica del sector audiovisual presentat per la Direcció General d’Indústria del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya en col·laboració amb el Clúster Audiovisual  de Catalunya. 

Tots els projectes són ideats per joves i, per tant, representen  una mostra clara de formats i propostes del que volen consumir les noves generacions: animació, videojocs, multimèdia, sèries, apps, llargmetratges de ficció, documentals i concursos, entre d’altres.