El Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) va celebrar el dimecres 14 de juny, la seva edició número 24 dins el recinte de Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers.

Amb una assistència de 580 participants presencials, es considera la xifra d’inscrits més alta des del 2017, quan el mercat encara es celebrava durant dos dies. El certamen, a més, va rebre unes 250 visualitzacions en streaming –que incrementaran el seu número a través de la programació en diferit–, i que es poden seguir a traves del seu canal propi EN AQUEST ENLLAÇ

Les darreres edicions del MAC han tingut especial sensibilitat en incorporar les innovacions del món digital. D’aquesta manera s’ha convertit el MAC en un dels espais més destacats per fomentar la relació i lintercanvi de coneixements i serveis entre professionals i empreses dels sectors audiovisual i digital.

Durant la jornada, hi va haver sessions dedicades a noves maneres d’explotar el contingut audiovisual en el món digital o a les tecnologies vinculades a la intel·ligència artificial i l’automatització. També s’hi van explorar les novetats en l’àmbit del pòdcast, a través de la III Trobada del Podcàsting

Alguns espais amb major participació han estat la presentació dels projectes de pòdcast i documental televisiu, en format pitching, per a ser coproduïdes per la XAL. Diverses productores i mitjans de proximitat van passar per Roca Umbert a presentar les seves propostes davant del jurat. D’aquesta manera, el MAC es va convertir en un punt de referència per a la coproducció a casa nostra.

També el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) va presentar l’informe anual sobre l’estat del sector. I també va tenir, igualment, molt èxit d’assistència el debat sobre les oportunitats de futur de nova Llei de la Comunicació Audiovisual de Catalunya, organitzada per la secretaria de Mitjans de Comunicació de la Generalitat. La Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya (FFMCLCat) va debatre sobre el futur del sector i l’impacte de la intel·ligència artificial.

Destaquem també la Trobada del Podcàsting a Catalunya, que enguany arriba a la tercera edició. S’hi van fer ponències per a professionals, sobre diversos temes que afecten el món de l’àudio, i també tallers pràctics. Cal destacar la presentació de l’associació Espai Sonor, una entitat que busca aplegar i enfortir tot el món del podcàsting en català

D’altra banda, l’àmbit de fira empresarial –Fira MAC– va acollir la presentació de les novetats d’una vintena d’empreses proveïdores del sector. La trobada va servir per incorporar proveïdors sectorials procedents del món digital i de la comunicació híbrida.

En definitiva, el MAC es consolida com el punt de trobada de la comunicació a Catalunya. També com a espai de referència per a la transferència de coneixement en l’àmbit de la comunicació de proximitat a l’Estat espanyol, a través del seguiment de les sessions en línia.