Barcelona es consolida com la gran plaça per a la trobada de la indústria audiovisual amb l’edició més exitosa de la fira ISE, en la que ha batut rècord d’assistència amb un augment de 20.000 visitants respecte les anteriors edicions a la ciutat.
Des que el 2019 es va anunciar que la fira s’instal·laria a Catalunya, el Clúster Audiovisual ha actuat com connector entre la fira i la indústria catalana, creant contextos per afavorir la visibilitat de les empreses associades i la internacionalització del sector.
En aquesta edició, el Clúster ha actuat, a més a més, com a identificador de les tendències més innovadores organitzant dues conferències sobre producció virtual amb pantalles led, amb molt bona acollida per part dels assistents de la fira. Les sessions es van celebrar en un dels principals escenaris, que es va omplir amb un públic interessat en escoltar les reflexions i experiències que van oferir les empreses sòcies expertes i el keynote de Lux Machina, empresa internacional pionera en aquesta tècnica i responsable de projectes com The Mandalorian.
Destaca també la primera trobada de plataformes OTT catalanes, organitzada pel Clúster i celebrada a l’estand de la CCMA. Es va comptar amb la participació de les principals iniciatives (CCMA, Filmin, XAL, Liceu, CaixaForum+) amb la voluntat de crear un espai de trobada de gran part de la indústria i de cooperar per a impulsar els continguts en català en un nou escenari europeu en què les OTT es posicionen com una de les principals finestres a l’entreteniment.
Apostant per la internacionalització i la creació d’una xarxa de cooperació de l’audiovisual català amb d’altres països, el clúster va organitzar la segona reunió de clústers audiovisuals internacionals amb un programa exclusiu pensat per a generar sinergies i contextos de cooperació a llarg terme. S’hi van sumar clústers de països com Regne Unit, França, Itàlia, Bèlgica i d’altres clústers de la resta de l’Estat com el de Navarra.
Finalment, es va comptar amb una programació variada a l’espai Àgora de l’estand del Clúster Audiovisual compartit amb l’Ajuntament de Barcelona. Hi van participar empreses sòcies del Clúster amb les seves propostes i expertes en les temàtiques. Es va organitzar una sessió de treball sobre empreses del segment de services, així com ponències sobre les innovacions audiovisuals als concerts i sobre com es connecten turisme i audiovisual.
Una trentena d’empreses associades al clúster van ser-hi presents tant en estands propis com en compartits amb d’altres empreses, com és el cas de l’espai Catalonia Pavilion d’ACCIÓ o l’estand de l’Ajuntament de Barcelona. Algunes d’elles també van presentar instal·lacions exclusives pròpies i d’altres van participar com a ponents en xerrades o en altres espais de l’extensa programació de la fira.
Amb més de 58.000 assistents de 155 països, l’edició d’enguany de l’ISE, que va tenir lloc entre els dies 31 de gener i 3 de febrer, tanca amb el millor balanç des de la seva aterrada a Barcelona. Segons un estudi d’ACCIÓ, s’ha generat més de vuit milions d’euros de volum de negoci.