“La mesita del comedor”, segon llargmetratge de Caye Casas després de “Matar a Dios”, serà projectat al Festival de Tallinn (Estònia) en la secció competitiva “Rebels with a Cause” d’aquest certamen de Categoria A, començant així el seu circuit de festivals. Els passis es faran el 23 i el 26 de novembre, amb la presència del seu director, dels productors Norbert Llaràs i María José Serra, i de la directora d’art Cristina Borobia.
Des del comitè de selecció del Festival de Tallinn ja ens han dit de “La mesita del comedor” que es tracta “d’una de les històries més cruels, incòmodes i arriscades de l’actual cinema europeu. Caye Casas apareix com una de les veus més genuïnes i sorprenents del circuit de directors internacionals”.
El film és una producció d’Alhena Production, La Charito Films i Apocalipsis Producciones, i es va rodar a Terrassa, la ciutat on va nèixer el director. Protagonitzat per Estefanía de los Santos (nominada al Goya per “Grupo 7”, i vista a “Sevillanas de Brooklyn”, “Ama” o “Las leyes de la frontera”, entre d’altres treballs al cinema i a la televisió) i David Pareja (“Matar a Dios”, “Pijamas espaciales”, “Amar es para siempre”), també té al seu repartiment Claudia Riera (revelada a les sèries “Les de l’hoquei”, “Vis a vis” i “El Internado: Las Cumbres”), Josep Riera (“Para toda la muerte”, “Acacias 38”), Eduardo Antuña (“La Comunidad”, “800 balas”, “Matar a Dios”) i, en el seu debut al cine, Gala Flores. Al costat d’ells, Itziar Castro, Cristina Dilla, Claudia Font i Paco Benjumea, amb la col·laboració especial d’Emilio Gavira.
En “La mesita…” María (Estefanía de los Santos) i Jesús (David Pareja) són una parella que ja tenen els 40 i acaben de ser pares d’un nen. No passen pel millor moment de la seva relació, però el que no s’imaginen és que la compra d’una tauleta per al menjador es convertirà en la pitjor decisió de les seves vides.
UNA HISTÒRIA INCÒMODA, POLÍTICAMENT INCORRECTA I NEGRÍSSIMA
“És una història que volia explicar des de fa anys -ens diu Caye Casas- Una pel·lícula que no és per a tots els públics, que neda a contracorrent del que s’està fent actualment. És una pel·lícula incòmoda, políticament incorrecta, amb un humor negríssim i una tragèdia bestial. El tema central és com en podem ser de fràgils quan la vida et fot una hòstia inesperada. El rodatge va ser tan dur com la pel·lícula, però la satisfacció de fer-la i les altes expectatives que tinc dipositades en ella faran d’aquest dur viatge una experiència molt positiva per a tot l’equip”.
Segons Casas, es tracta d’una cinta que “et farà sentir tota mena d’emocions. Sentiràs angoixa i tensió, i també patiràs amb els personatges com no et pots arribar ni a imaginar. Malgrat no hi ha fantasmes, ni assassins, ni monstres, us assegurem que sentireu que l’Infern existeix”. “La mesita del comedor” s’estrenarà previsiblement ja al 2023.
Caye Casas, que com a director va signar els premiats curtmetratges “Nada, S.A.” (2014) i “RIP” (2017), va fer el salt al llargmetratge amb “Matar a Dios” (2017), que també va codirigir amb Albert Pintó. Presentat al Festival de Sitges, on va obtenir el Premi del Públic, el film va aconseguir més de 30 guardons a certàmens de tot el món.