A mida que s’apropa el 1 de Juny, data de la propera edició del MAC, el programa es va concretant… . Alguns continguts que ja s’havien avançat, són les sessions de treball sobre la vigència del mapa de la TDT local a Catalunya. En aquest context, operadors, reguladors -entre aquests Xevi Xirgo, nou president del CAC- i administració debatran sobre aquesta qüestió tan important pel futur de la televisió de proximitat.

També es parlarà de la incidència que tindran els fons Next Generation UE en el teixit audiovisual: El MAC acollirà una trobada sobre les ajudes a les televisions comunitàries, amb representants de Catalunya, Andalusia i Galícia.

Tambe l’influent consultor especialitzat en estratègia i transformació digital Pepe Cerezo -autor dels llibres Los medios líquidos. La transformación de los modelos de negocio (2018) i Los medios ante los modelos de suscripción (2019)- protagonitzarà una keynote sobre com monetitzar els productes i serveis audiovisuals. Una intervenció especialment pensada pel projecte de la futura OTT de l’àmbit local, una plataforma que impulsa la Xarxa Audiovisual Local.
Aquesta iniciativa es contextualitzarà amb una sessió a través de la qual coneixerem alguns dels principals canals culturals i d’entreteniment del continent.

Des d’un punt de vista més tecnològic i de futur, també s’abordarà la nova realitat del metavers en l’entorn broadcast de producció i emissió, i els reptes i oportunitats que obre pel sector audiovisual.

La nova jerarquia que proposa el model àudio first, consistent a dotar l’àudio de major rellevància des del punt de vista informatiu i d’entreteniment, potenciant l’oferta d’àudio en directe i els podcasts, serà objecte de dues sessions que tractaran qüestions com la distribució global i les estratègies multiplataforma i hiperdistribució.

També en l’àmbit del so, s’ha programat una sessió que estudiarà el consum digital amb assistents de veu, en especial en l’àmbit dels mitjans de proximitat i a través de casos pràctics.

Per la seva banda, el Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya (CPAC) gestionarà una taula rodona sobre les perspectives laborals dels estudiants de cursos reglats, amb representants dels centres de formació universitària especialitzats en Comunicació Audiovisual.

Com ja és habitual, totes les sessions seran presencials i, alhora, emeses en streaming. Tots els continguts també restaran a disposició al canal de vídeo del MAC.
El programa del MAC 2022 està confeccionat per una Comissió de Continguts integrada pel Mercat Audiovisual de Catalunya, la Xarxa Audiovisual Locall’Observatori de la Ràdio a Catalunya (GRISS-UAB) i el Clúster Audiovisual de Catalunya.

Fruit de l’aposta que el MAC ha fet pel format podcast des de fa temps, enguany torna amb força renovada la Trobada del Podcàsting a Catalunya, en una segona edició amb un programa autònom i un espai millorat.


La cita comptarà amb un nom propi, el del periodista i comunicador Jordi Évole. Durant el període de confinament i amb l’única ajuda d’una gravadora i un telèfon, ell i el seu company Gonzo van posar en marca el podcast Los días contados, una experiència que explicarà en primera persona en el marc del MAC.

Temàticament, el programa d’enguany girarà al voltant del podcast en femení. S’analitzarà la proliferació de podcasts fets per dones i es reflexionarà sobre l’adaptació de la indústria amb perspectiva de gènere. Entre les presències confirmades hi ha la periodista Natza Farré i l’actriu Judit Martín, creadores del podcastEl nou paradigma; la periodista Marta Salicrú, directora de Ràdio Primavera Sound o la productora Maria Santonja, directora de Podwoman, el primer esdeveniment de podcàsting dedicat a les dones en espanyol.

Un segon bloc estarà dedicat al podcast com a eina política, amb la intervenció de polítics que ja no estan en actiu, però que vehiculen la seva opinió a través d’aquest mitjà.

Diferents experts, entre aquests un representant de la plataforma Spotify- reflexionaran sobre l’impacte que ha  tingut la pandèmia en el món del podcast i l’efecte que ha tingut en el seu consum durant aquest període. També es dedicarà atenció a les estratègies de distribució de podcasts i quins són els seus reptes de futur, amb representants d’Ivoox, Podimo, Prisa Audio i altres.

En l’apartat tècnic, s’oferirà una sessió sobre postproducció de so i podcast, coordinada pel Clúster Audiovisual de Catalunya.

També torna, fidel a la cita, Fira MAC, l’àmbit de fira empresarial, de nou amb espais expositius per donat a conèixer els seus productes i serveis.

De moment, hi ha confirmades 15 empreses, organitzacions i mitjans de comunicació -tant en format presencial com no presencial- provinents de Catalunya, de la resta de l’Estat i també internacionals.

ABcontrol
Acast (Suècia)
AEQ-Kroma
Audiotecnologías
Lang Iberia
Neovideo Digital
NRDmultimedia
Produccions Planetàries
R-Media
Spot Locations
Udol de llop
Video Digital Soluciones
VSN

Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya

Ràdio Granollers