GECA acaba de publicar el seu Anuari amb les dades més rellevants de la televisió a l’Estat Espanyoil.

L’estudi és accesible en aquest enllaç i destaquem els principals “inputs”

Caiguda històrica del consum televisiu el 2021, el més baix des del 1993

L’audiència mitjana de l’any passat ha estat de 6.546.000 espectadors, un 10,56% menys que el 2020 i un 2,90% menys que el 2019, a partir de dades de Kantar, en què destaquen la caiguda històrica del consum televisiu durant l’any passat, amb 206 minuts, la xifra més baixa des del 1993 (204 minuts). L’anterior més reduïda, la del 1992, amb 192 minuts. L’audiència mitjana del 2021 ha estat de 6.546 milions d’espectadors, un 10,56% menys que el 2020 i un 2,90% menys que el 2019. De fet, la xifra de l’any passat és la més baixa des de l’any 2007 (6.502). 000), segons dades de l’evolució històrica anual del consum televisiu en minuts i d’audiència mitjana de Geca.

Tots els targets redueixen el consum

Després d’elevats índexs de consum el 2020 a causa del confinament i les diferents restriccions a Espanya, l’any passat els ciutadans han passat menys temps davant del televisor, assolint mínims històrics. Tots els targets han reduït el seu temps de mitjana el 2021, destacant els nens d’entre 4 i 12 anys, amb un descens del consum de 32 minuts; els adults entre 45 i 64 anys, de 32 minuts, respecte a les dades de fa dos exercicis. Els més grans de 65 anys continuen liderant el consum d’aquest mitjà, tot i baixar 19 minuts.

Els espectadors amb plataformes de pagament (OTTs) han reduït el consum diari de televisió lineal en 19 minuts durant l’any passat, davant dels set minuts menys de mitjana dels que no tenen inscripció.

Telecinco, la cadena de la dècada

Per cadenes, Telecinco es posiciona, per desè any consecutiu, com a canal líder a les llars espanyoles, amb un share anual del 14,9% (+0,3 punts percentuals respecte al 2020), malgrat perdre el tron ​​tres mesos del exercici anterior. De fet, ha registrat la millor quota anual des del 2009 (15,1%). El segueix, de prop, Antena 3, amb un share del 13,8% (+2 pp), que també ha registrat la millor quota des del 2009 (14,7%). En tercera posició, La 1, amb un share de 8,8% el 2021 (-0,6 pp); La Sexta, amb 6,4% (-0,6 pp); Quatre, amb 5,3% (-0,1 pp); La 2, amb 2,9% (+0,1 pp); Nova, amb 2,4% (-0,1 pp); FDF, amb 2,4% (-0,2 pp); Tretze, amb 2,2% (0,1 pp) i Energy, amb 2,1% (-0,2 pp), tanquen el Top 10 de share de les cadenes nacionals en obert.

L’informe de Geca destaca que La 1 ha baixat el 2021 per primera vegada del 9%, fet que suposa el seu mínim anual històric, mentre que La 2 ha recollit el seu millor share des del 2010 (3,1%). Per la seva banda, les autonòmiques públiques (share de 8,1%; +0,1 pp respecte al 2020) han crescut lleugerament el 2021, i han aconseguit la seva quota més alta des del 2013 (8,5%).

Atresmedia trepitja els talons a Mediaset Per grups, Mediaset Espanya ha tornat a liderar la quota de pantalla, amb el 28,2%, malgrat registrar una caiguda de 0,2 pp respecte al 2020. Atresmedia, en canvi, ha augmentat un 2% la quota, fins a el 27,3%. RTVE, amb el 14,5%, ha reduït la quota nou dècimes, conseqüències de les baixades d’audiència de La 1 (-0,6) i de Clan (-0,4). I, finalment, sobre el contingut, l’esport en obert ha copat els primers llocs del rànquing dels programes més vistos el 2021 amb la ‘Eurocopa’ (Telecinco), la ‘Copa del Rei’ n(Telecinco) i la ‘UEFA Nations League’ al capdavant.

TV3 lidera el share de les autonòmiques

Com ja es donava altres anys, segons GECA, el lideratge de les autonòmiques és per TV3 que aconsegueix un share d’un 14% fent un barem de la totalitat de dies, a totes les franges d’edat