El Clúster Audiovisual de Catalunya ha posat en marxa aquest matí la setena edició del Pitching Audiovisual, iniciativa única a Europa que té com a objectiu connectar el talent emergent i la indústria audiovisual per innovar i trobar nous formats. 

L’acte d’inauguració del Pitching Audiovisual ha comptat amb les intervencions de l’Honorable Sra. Natàlia Garriga, consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya; Sr. Xavier Marcé, regidor de Turisme i Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona; Sr. Joan Romero, director executiu d’Acció; i Miquel Rutllant, President del Clúster Audiovisual de Catalunya.

Entre avui i demà una seixantena d’estudiants de 19 centres universitaris presentaran en format pitch de 7 minuts un total de 35 projectes audiovisuals davant empreses que lideren la indústria audiovisual a Catalunya com Minoria Absoluta, Veranda, Brutal Media, Lavinia, Filmin, entre d’altres. L’objectiu dels joves professionals és captar l’interès de productores i altres agents del sector per tirar endavant els seus projectes audiovisuals. 

Els 35 projectes que es presentaran s’organitzen en cinc categories: ficció, no ficció, formats de televisió, noves finestres i videojocs. El 74% d’aquests projectes són propostes audiovisuals en llengua catalana. Davant l’actual situació que viu la llengua catalana en la indústria audiovisual, aquesta dada posa de relleu l’aposta de les noves generacions per la creació i el consum de continguts audiovisuals en català. 

En aquesta primera jornada els estudiants han presentat els projectes de les categories de ficció, de no ficció i de formats de televisió. Demà es presentaran els projectes de videojocs i de noves finestres, categoria que fa referència a nous formats i a propostes disruptives pel sector com aplicacions mòbils i instal·lacions interactives.

150 projectes presentats i un 40% produïts o en producció

En les sis edicions prèvies del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria s’han presentat gairebé 150 projectes audiovisuals, dels quals un 40% han estat produïts o són en fase de producció. Destaquen, entre molts d’altres, el recentment emès a TV3 “Islero: La bomba atómica ‘Made in Spain’, l’èxit televisiu de la sèrie “Les de l’hoquei o la sèrie d’animació “Días de Mierda”, tots ells presentats en edicions anteriors del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria.

Tots els projectes són ideats per joves i, per tant, representen  una mostra clara de formats i propostes del que volen consumir les noves generacions: animació, videojocs, multimèdia, sèries, apps, llargmetratges de ficció, documentals i concursos, entre d’altres.