Com estan fent enguany pràcticament totes grans fires i mercats del sector audiovisual, el Rendez Vous de TV France International prepara la seva pròxima edició en un format 100% digital del 7 al 9 de setembre, comptant amb la llarga experiència d’aquest aparador de la producció audiovisual francesa en l’ús de les noves tecnologies. Per tal de fer-lo encara més atractiu als 364 compradors ja inscrits, provinents dels cinc continents, juntament amb 9 presentacions virtuals de continguts destacats de ficció, documentals o animació, aquesta 26a edició comptarà amb 15 pitch-sessions on es presentaran diversos projectes de documentals.

Els Rendez Vous de TV France International havien acollit els darrers anys a Biarritz diverses presentacions d’estudis i informes sobre les exportacions de la indústria audiovisual francesa. Enguany, juntament amb aquests, s’organitzaran diverses taules rodones que s’emetran en directe des d’un plató del grup Publicis a París. Una de les més destacades està programada per al dimarts 8 de setembre, intitulada “Què busquen els Comissioning Editors?”, centrada a conèixer quina tipologia de documentals cerquen actualment els programadors de canals televisius i plataformes audiovisuals. Aquesta i la resta d’activitats es podran seguir des del portal del mercat.

Així mateix, enguany el Rendez Vous serà l’espai virtual de proclamació de les produccions guanyadores dels premis a l’exportació Prix Export. Uns premis que, normalment, compten entre els seus finalistes en les categories de ficció, animació i documental produccions presentades anteriorment als Rendez Vous de TV France International, com serà el cas de l’ambiciós documental “Le cinéma dans l’oeil de Magnum”, que va protagonitzar un dels sopars temàtics de l’edició del 2018.

De forma encara més destacada que en edicions anteriors, El Rendez Vous de TV France International comptarà amb una poderosa eina de cerca, selecció multicriteri i visualització dels continguts que presentaran les 57 productores participants: el portal screenopsis. Un portal que posa a disposició dels compradors i programadors audiovisuals internacionals més de 15.000 arxius de vídeo, facilita el treball en equip dels compradors (compartició de notes i llistes de reproducció) i esdevé una via de contacte directe amb les productores franceses. Enguany compta amb tres apartats específics de les novetats per aquest Rendez Vous: ficció, documentals i animació.

Imatge del vídeo explicatiu del funcionament del Web App LeGuide

I al costat d’aquest, el Rendez Vous de TV France International comptarà amb un Web App, que va ser posada en marxa per a l’edició de l’any passat, LeGuide, que serà accessible tant per a mòbils, tauletes i ordinadors, i que permetrà un accés ràpid a tota l’oferta de presentacions, continguts i activitats programades.

Cal recordar que aquest mercat internacional, que serveix d’avantsala de la poderosa indústria audiovisual francesa dels MIPCOM de Canes, està organitzat per una entitat mixta público-privada, participada per l’associació de productors Procirep, el CNC i el Ministeri d’Europa i d’afers estrangers del govern de l’Elisi. Una exitosa fórmula de projecció comercial de l’audiovisual produït pels nostres veïns del nord, que ha estat sens dubte clau en la molt destacada presència de les produccions franceses a la graella o menú de les televisions i plataformes audiovisuals d’streaming d’arreu del món. Un model que caldria pensar per al futur del nostre Catalan Films & TV, actualment 100% públic.