Un ampli grup de mitjans de comunicació ha posat en marxa Alayans Media, una plataforma de serveis digitals l’objectiu de la qual és potenciar els negocis digitals d’aquests mitjans. L’aliança sorgeix com a fruit de la complexitat que hi ha actualment en l’entorn digital, especialment en el mercat dels mitjans. La nova plataforma cercarà fonts de rendibilitat del negoci dels mitjans i les cada vegada més grans necessitats tecnològiques que es plantegen.. L’objectiu principal és sumar actius i desenvolupar el potencial que tenen aquests mitjans aprofitant les seves targets complementaris.
“La tecnologia que estem implementat ens permet posar en valor les dades de tots els editors involucrats, activant-comercial i editorialment, bé de forma independent per a cada editor o bé creuada entre tots els editors que formen part de l’hub; això serà clau per evolucionar en tots els aspectes en un entorn sense coockies “, ha comentat Carlos Núñez, director general de Henneo, del grup Heraldo de Aragín.
Aquest grup està format per mitjans de premsa importants a les seves respectives regions, com és Heraldo de Aragón, Grup Joly, Diari de Navarra, Grup Serra, Grup Progrés, Edigrup, La Gaceta de Salamanca. De l’area catalana anotem el diari lleidatà Segre. També són membros de Alayans els mitjans especialitzats del grup Springer i mitjans digitals com L’Independent, Públic, Lainformacion.com, a més de capçaleres com 20minutos i La Razón.
Amb aquests membres, Alayans vol cobrir més del 90% de l’mercat digital, comptant amb una audiència amb baixa duplicitat. No obstant això, el hub tecnològic està obert a la participació d’altres grups editorials. D’aquesta manera, les agències podran comptar amb opcions com la planificació directa en diversos formats i productes digitals.
D’altra banda, Alayans Mitjana posarà a disposició dels seus membres serveis i eines necessaris per progressar en l’evolució digital: des panells de control que permeten controlar integralment el rendiment digital de cada capçalera i facilitar la presa de decisions estratègiques, fins a la segmentació d’audiències per optimitzar la seva monetització, tant publicitària com a través de subscripcions.
La plataforma de Alayans Media ha estat creada amb el suport de la companyia tecnològica Hiberus i de Google, que actua com a col·laborador tecnològic de el projecte. “Google s’ha compromès a treballar de la mà amb editors a Espanya per ajudar al periodisme a prosperar en l’era digital. Ens esforcem per elevar i enfortir el periodisme de qualitat, desenvolupar models de negocis per impulsar el creixement sostenible i, a través de partnerships com la plataforma de Alayans utilitzar la innovació tecnològica per donar poder a mitjans de notícies a Espanya “, ha assenyalat Celia Villalobos, directora de Partnerships de Google.