Una vegada més, el curtmetratge en tots els seus gèneres ha tingut el seu punt de trobada al ISFF de Clermont-Ferrand, a l’Auvèrnia, i més concretament en el Marché du Film que enguany ha celebrat la seva 35ena edició.

ACCÉS A INFORMACIÓ DEL FESTIVAL

Més de 9.000 produccions de qualitat a la Videothèque del Marché, amb una cinquantena de cabines de visionat, més dos milers de produccions seleccionades pels principals organismes de promoció internacional del curtmetratge han participat en el ser o no ser del cinema en format curt del món.

Iran, Colòmbia, Itàlia, Canadà-el Quebec, França, Brasil, Nova Zelanda, Portugal, Regne Unit, Suïssa, Bèlgica, etc… fins a 35 països, han promocionat les millors produccions de cada Estat. També Espanya, amb un suport de l’ICAA mai vist fins ara, i des de fa molts anys, de Catalan Films, que ha estat un punt de promoció i trobada dels nostres joves talents. I més de 3.500 acreditats del sector: productors, directors, programadors, compradors, escoles de cinema, etc.

Si el curtmetratge és l’essència del cinema, aquesta és la millor finestra. També de trobades, coproduccions, pitchings, taules rodones, etc, en les quals s’han materialitzat projectes en comú.

Festivals de casa com Terrormolins, Mecal o FILMETS Badalona Film Festival han tingut un paper destacat, i s’ha demostrat l’interès per participar-hi. Els festivals i els mercats, són, ara per ara, una de les poques finestres de promoció i sobretot de negoci en aquesta indústria del curtmetratge que està molt viva a molts països, però que malhauradament a casa nostra té molt poc suport i sensibilitat, això si, no pas per part del públic.

Animem als joves talents de casa nostra a moure els seus curts, a Clermont, però també a altres indrets on el curtmetratge té la categoría que es mereix.

I no és casualitat que a Clermont-Ferrand, més de 168.000 espectadors de totes les edats hagin gaudit d’una programació amb més de 400 pel·lícules projectades. La qualitat técnica i artística, i produccions amb molts bons guions -aquest és un ingredient bàsic-, interessen al gran públic.

La indústria del curtmetratge existeix. Anem-hi!

Agustí Argelich