La Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent i la indústria, ha celebrat la seva cinquena edició i s’ha consolidat com a cita clau en el calendari de l’audiovisual a casa nostra. La V Setmana del Talent ha comptat amb la participació de 115 empreses del sector, un 15% més que el 2018, i s’ha centrat en com les noves tecnologies i la Intel·ligència artificial determinen i determinaran el sector pel que fa a la creació, la producció i el consum audiovisual.
La Setmana del Talent ha acollit un any més el Pitching Audiovisual, el seu acte central i una iniciativa única a Europa que ajuda a donar vida a projectes innovadors del talent universitari. Una quarantena d’estudiants de 19 centres universitaris han presentat en format pitch 26 projectes davant d’empreses que lideren la indústria audiovisual a Catalunya com El Terrat, BrutalMedia, DiagonalTV, Minoria Absoluta, Gestmusic i Lavinia, entre d’altres. Els projectes presentats formaven part de quatre categories diferents: ficció, no ficció, formats de televisió i noves finestres, en què la innovació ha tingut un paper important.
L’objectiu dels i les joves professionals que han presentat els seus projectes és captar l’interès de productores i altres agents del sector per tirar endavant els seus projectes audiovisuals, com ja han fet participants d’edicions anteriors. Dels 100 projectes audiovisuals presentats en edicions anteriors, un 40% ja han estat produïts o estan en fase de producció. És el cas, entre d’altres, de “Les de l’Hoquei”, projecte presentat al Pitching Audiovisual el 2016 que va captar l’atenció de BrutalMedia i TV3, que l’han coproduït. La primera temporada de la sèrie s’ha emès en prime time a TV3 amb gran èxit i es preveu que el primer semestre de 2020 s’estreni la segona temporada de 13 capítols.
La cinquena edició de la Setmana del Talent Audiovisual ha posat de relleu una vegada més el múscul i creativitat del sector i ha fet palès el potencial de connectar directament el talent emergent amb la indústria.