La campanya “Be The Meister” de l’agència Proximity per la marca Jagermeister que protagonitzen joves estrelles de la música urbana guanya el Gran Premi Impacte de la Publicitat
.Els màxims guardons de la publicitat catalana també premien campanyes d’empoderament de la dona, contra la contaminació del mar i per promoure la donació d’òrgans
En un acte celebrat el 16 de juliol, a al Disseny Hub de Barcelona de la plaça de les Glòries, es van atorgar els Premis Impacte, en la seva sisena edició. Aquests premis són el màxim reconeixement del sector català de la comunicació, la publicitat, les relacions públiques.
En una primera presentació de la Degana del Col·legi de Publicitaris i RP de Catalunya que convoca els Premis, Rosa Romà ha valorat el moment de repte que viu el sector al nostre país explicant que “tenim un horitzó d’esperança per la Comunicació Publicitària a Catalunya, un país pioner i capdavanter en la matèria. Hem estat, som i serem un país de bon branding, de publicitat i d’innovació. Els Premis Impacte 2019 en són el millor notari que ho certifica”
Principals premis
El Gran Premi Impacte, màxim guardó a les accions de comunicació publicitària, se l’ha endut la campanya Be the Meister, de l’agència Proximity Barcelona, per a l’anunciant Jägermeister.
En un videoclip signat per la productora CANADA es remesclen dos temes de les joves estrelles de la música urbana Rels B i Deva. Les històries de superació personal dels dos artistes tenen al punt de mira una generació jove que vol marcar les seves pròpies regles.
D’entre les diverses categories premiades (veure palmarès complet més avall) destaquen les campanyes amb impacte social com la de la campanya I AM WHAT I AM, de l’agència McCann per a Violeta by Mango, (Premi Impacte Comercial), que empodera dones que desafien els cànons de bellesa tradicional o la iniciativa The Good Print Test de VCCP per a Worten, (Premi Impacte Innovació) una campanya que ha desenvolupat un software perquè el paper que surt automàticament en configurar una impresora sigui la història d’una persona en espera un transplantament i formulari d’inscripció pel banc de donants. Un altre exemple de premiat amb impacte social és la campanya Peixos de plàstic de l’agència Piece of Cake, (premi Impacte a Xarxes Socials) que transmet l’esfereïdor missatge que, si no hi posem remei, l’any 2050 al mar hi haurà més plàstic que peixos.
En l’apartat de Mobile s’ha guardonat la creació d’un Escape Room per l’agència Double You que es jugava a través del perfil d’Instagram de Kit Kat.
També destaca el lliurament del Premi d’Honor, que el Col·legi atorga cada any a persones o empreses que hagin significat un punt d’inflexió en el sector de la comunicació o el màrqueting. Els guardonats en aquesta edició han estat els fundadors de Mediapro Jaume Roures i Tatxo Benet, per considerar-se “exemple d’emprenedoria, lideratge, compromís, atreviment i internacionalització” coincidint amb el 25è aniversari de la productora, segons ha remarcat Rosa Romà.
Debat inicial: La transformació de la comunicació i el màrqueting
La cerimònia dels Premis Impacte s’ha iniciat amb un debat sobre la transformació constant als sectors de la comunicació, publicitat, relacions públiques i el màrqueting. La sessió, conduïda per Xantal Llavina, directora i presentadora de Revolució 4.0 (TV3) i Revolució 4.0 (Catalunya Ràdio), ha comptat amb la participació d’Ignasi Giró, director creatiu a Empatree, Honest&Smile i Miquel Lladó, professor de Direcció Estratègica i Assessor d’Alta Direcció.
Festa d’Estiu 2019
Després de la cerimònia ha tingut lloc l’esperada Festa d’Estiu, principal punt de trobada entre professionals, agències i institucions que s’ha convertit en la cita anual de referència del sector.
PALMARÈS DELS PREMIS IMPACTE 2019
PREMI IMPACTE INNOVACIÓ
OR: The Good Print Test
Client: Worten
Agència: VCCP
PLATA: Protege lo que nos hace humanos
Client: Museu Nacional Thyssen-Bornesmisza
Agència: Double You
PREMI IMPACTE SOCIAL
OR: Peixos de plàstic
Client: CREA – GRUP AGBAR- SUEZ
Agència: Piece of Cake
PLATA: Cap Cartró al carrer
Client: Arrels Fundació
Agència: La Buena
BRONZE: El mejor anuncio del mundo
Client: Fundació Josep Carreras
Agència: Brave
PREMI IMPACTE COMERCIAL
OR: I AM WHAT I AM
Client: Violeta by Mango
Agència McCann
PLATA: Y tú ¿eres gourmet?
Client: Lay’s
Agència: & Rosàs
BRONZE: Opina
Client: FreeDamm
Agència: The Cyranos
PREMI IMPACTE XARXES SOCIALS
OR: Peixos de plàstic
Client: CREA – GRUP AGBAR- SUEZ
Agència Piece of Cake
PLATA: Escape Library
Client: KIT KAT Nestlé
Agència: Double You
BRONZE: #Sangfluencer
Client: Banc de Sang.
Agència: campanya pròpia
PREMI IMPACTE CRAFT
OR: Level 7
Client: HONDA
Agència: SNOOP
PLATA: Space Beer
Client: Moritz
Agència: SNOOP
BRONZE: La banda sonora del Pirineu
Client: Aigua de Ribes
Agència: La Buena
PREMI IMPACTE BRANDED CONTENT
OR: Be the Meister
Client: Jaggermeister
Agència: Proximity Barcelona
PLATA: La banda sonora del Pirineu
Client: Aigua de Ribes
Agència: La Buena
BRONZE: Àlex i Júlia
Client: DAMM.
Agència: Oriol Villar
BRONZE: Amaxofobia
Client: SKODA
Agència: Proximity Barcelona
PREMI IMPACTE ESTRATÈGIA DE COMUNICACIÓ
OR: La banda sonora del Pirineu
Client: Aigua de Ribes
Agència: La Buena
PLATA: Vota a Helton
Client: Fundación Khanimambo
Agència: Evil Love
BRONZE: Peixos de plàstic
Client: CREA – GRUP AGBAR- SUEZ
Agència: Piece of Cake
PREMI IMPACTE MOBILE
OR: Escape Library
Client: KIT KAT Nestlé
Agència: Double You
BRONZE: Tolerància zero
Client: FGC
Agència: El Merkat
JURAT DELS PREMIS IMPACTE 2019
Eva Conesa, directora creativa de Twoelf – Presidenta del Jurat;
Montse Blanco, directora de publicitat i imatge corporativa de la Fundació Bancària La Caixa
Miquel Campmany, responsable de Comunicació a consumidor de Nestlé
Marta Coll, directora general d’Havas Media Barcelona
Raúl Gassol, soci director d’Areyoutalkingtome
Marc Lite, soci fundador i director d’estratègia @weareFirma
Marcos Luengo, fundador i CEO d’ADman Media
Helena Marzo, directora creativa independent
Carles Ortet, soci fundador i director creatiu de Zoopa
Elisabeth Sabaté, directora creativa i partner de BeAgency
Mónica Sáez, directora comercial divisió farmàcia d’Ediciones Mayo
Cristina Salvador, sòcia directora de Both
Roser Tiana, fundadora i presidenta d’Interprofit
Jordi Vilagut, fundador de Think Jazz.