Al XIII Congrés internacional de videojocs i oci interactiu Gamelab Barcelona 2017 va tenir lloc la ponència de Anatology Ropotov, CEO de GameInsight, on es va posar en rellevància l’auge del fenomen streamer entre gamers que estem esdevenint a l’ industria del videojoc.
Anatology Ropotov, desenvolupador de videojocs amb més de 8 anys d’experiència en l’industria del videojoc internacional, va explicar en la seva ponència “Convertint espectadors en jugadors” que la febre del streaming entre gamers ha crescut exponencialment des del seu inici en 2007. Plataformes com Twich, Microsoft Mixing o YouTube Gameing cada dia reben més jugadors de videojocs que desitgen mostrar la seva experiència de joc i transmetre les emocions que els hi produeixen els jocs en els quals participen. Degut a l’introducció de la connexió d’internet a les consoles i la multiplicitat de plataformes en les quals s’ofereixen els videojocs, l’auge de jugadors que de desitgen mostrar a uns altres els seus trucs i formes de joc és cada vegada més freqüent entre tot tipus d’usuaris.
El gurú Ropotov va explicar a partir de la seva experiència en GameInsight amb el videojoc “Games of Guns”, joc de móbil que va obtenir 3 milions de jugadors en una setmana i 60.000 comparticions en un mes per part dels usuaris, que: “Tots els desenvolupadors de videojocs haurien de fer streaming del seu propi joc per incentivar les reaccions entre els seus usuaris, ja que es genera una interacció entre el jugador i l’espectador.” I va afirmar que segurament, a causa del gran nombre de streamers que va obtenir “Games of Guns” va tenir tan bon acolliment aquest joc que van desenvolupar un equip de 50 persones.
Els influencers del gameing, cada vegada són més considerats en el sector i en l’actualitat se’ls premia amb divises virtuals perquè segueixin dinamitzant i usant el joc com streamers, ja que s’ha comprovat que el streming, cada vegada més, incita als espectadors a jugar.