Cada cop es generen més dades. Fins fa relativament poc, només les persones generàvem dades, que eren emmagatzemades per sistemes informàtics. Moltes d’aquestes dades les proveïen els usuaris mateixos dels sistemes.
Actualment, les màquines també generen dades i són capaces d’entendre’s entre elles. L’automatització, la capacitat dels equipaments i la velocitat de processament ha fet que ja no calgui la intervenció humana per capturar i processar les dades. Aquests macrosistemes de dades és el que coneixem com a big data.
Afecta o es pot aplicar el big data a l’entorn audiovisual? La resposta és clarament afirmativa. Els sistemes de dades massives ens poden permetre, a tall d’exemple, segmentar i estudiar el comportament de les audiències o ens poden ajudar a analitzar com ha de ser l’estructura de les notícies per maximitzar-ne el nombre de lectures.
Per entendre el big data en l’entorn audiovisual, el CAC ha organitzat la VIII Jornada Tecnològica, en la qual intervindran experts, tant del sector de la recerca i acadèmic com de l’empresarial.
Aquesta jornada s’adreça als professionals del sector audiovisual, als creatius, als prestadors de ràdio i de televisió, a les operadores de telecomunicacions, a la indústria, als universitaris…
Lloc: Seu del CAC, carrer dels Carrer dels Vergós, 36-42 – 08017 Barcelona.
Data: 8 de novembre de 2016.
Programa de la jornada:
8.45 h Recepció dels assistents i esmorzar
9.15 h Presentació de la jornada
– Roger Loppacher, president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya
9.30 h Taula rodona d’experts
– Ricard Gavalda, catedràtic de la UPC. “Les moltes facetes del big data”.
– Carlos Castillo, director de Recerca per a Data Science a Eurecat. “Análisis automático de noticias en televisión y analítica predictiva para medios online”
– Alberto Alejo Marcos, cap de Desenvolupament de Programari del Departament d’Enginyeria de la CCMA, SA. “Com conèixer millor la teva audiència. Experiències de la CCMA, SA”
10.45 h Debat
11.00 h Cloenda