Des de fa 20 anys, l’Observatori Europeu de l’Audiovisual publica un extens informe anual sobre l’estat econòmic i comercial tots i cadascun dels sectors de les indústries audiovisuals de 40 països europeus, des de la televisió al cinema, passant per la ràdio, els videojocs, els nous serveis audiovisuals (VOD, SVOD, IPTV) i la indústria fonogràfica.
L’edició actual d’aquesta obra de referència internacional, l’anuari 2014, consta de 272 pàgines amb una gran quantitat de taules i gràfiques amb dades generals i per països. En concret, l’obra consta de diversos capítols on dibuixa l’actual panorama europeu i planetari d’aquestes indústries: El mercat audiovisual mundial, els serveis de distribució audiovisual, les tendències econòmiques del sector de la ràdio i la televisió, els serveis televisius, les audiències televisives, els serveis audiovisuals sota demanda (OTT), la indústria cinematogràfica, i el mercat del vídeo físic (DVD, Blu-ray).
A partir de les dades dels darrers 5 anys estudiats, l’anuari apunta tant a conclusions força conegudes, com el creixement econòmic dels serveis audiovisuals en línia o la TV de pagament, com el continuat descens de la venda i lloguer de vídeos –tot i que molt detallades– com també a una radiografia preocupant sobre el pes de la indústria audiovisual europea a nivell internacional. Alguna de les dades extensament estudiades a l’obra apunta a un descens del pes dels grups audiovisuals europeus dins el mercat mundial, concretament un 5,3% de baixada entre el 2009 i el 2013; així com un creixement econòmic dels grups no-europeus dins la UE durant aquests anys.
Aquest anuari no és d’accés lliure sinó que cal adquirir-lo, ja sigui en format paper o digital, a la plataforma d’adquisicions de l’Observatori Europeu de l’Audiovisual