Un any més, i ja en van setze, Granollers va ser l’escenari de la Fira Mac, un mercat que com saben els lectors no té res a veure amb Apple sinò que és en propietat el Mercat Audiovisual de Catalunya. Es tracta d’un Mercat que com va definir l’alcalde de la ciutat, l’incombustible Josep Mayoral “és un lloc de reflexió, de compartir, d’aprendre i també d’intercanviar”.

PREMIS MAC
El Mac és sens dubte la cita anual ineludible i punt de trobada, especialment, dels mirjans de proximitat. Enguany a més el Mac tenia un alicient suplementari amb el Concurs del Programes de Radio i Televisio. uns programes presentats pels propis creadors, en format “pitching” i que mostraven la molta creativitat escampada pel país. Val a dir que en aquesta edició col·laboraven per primera vegada al costat de la XAL, la xrxa de televisions locals, els mitjans de la Corpo,tots molt oberts a desenvolupar noves idees i nous formats… Felicitats per l’aposta… Els premiats els teniu a la pròpia web del Mercat.

MOLONS I/O EL FINAL DEL MODEL DE TELE DIGITAL
Dels parlaments institucionals del Mac, caldria prendre nota de la intervenció d’Antoni Molons, Director General de la cosa audiovisual de la Generalitat. Basicament que suposa d’avis sobre el model de televisió digital que coneixem. La gran pressió que fa sobretot la indústria del mòbil està portant a imaginar, inclús en l’ambit europeu, en un escenari on l’aire estaria reservat als mòbils mentre que la televsió hauria d’anar per la xarxa… Un autèntic handicap en relació a una senyal que avui és gratuita i facilment accesible a tot arreu… un nou escenari complicat per les grans televisions però encara més per les de proximitat, com va anar apareixent en diverses intervencions…

PRESENTACIONS DE LA XARXA
La Xarxa Audiovisual Local -impulsora, de fet, d’aquest Mac- està ara mes viva que mai. Així es va manifestar en intervencions com les del seu conseller delegat Francesc Pena que va comentar l’acord pel qual les Diputacions de Tarragona, Lleida i Girona s’incorporaven a l’entitat. mentre que Joan Foguet, cap de continguts, va explicar l’oferta de continguts d’estiu de la XAL.
Un altre intervenció molt vinculada a les activitats de la XAL va ser la duta a terme per Jordi Gilabert que va analitzar segon a segon com evolucionaven les audiències dels programes televisius de la Xarxa durant les eleccions… nombre de tweets que s’anaven enviant etc… Jordi Gilabert de l’empresa Konodrac ha mostrat una aplicació ben pràctica del que ara en diuen “big data”

MAC DE LES EMPRESES
Resaltem també dins d’aquest Mac, l’espai dedicat a presentacions d’empreses tecnològiques, productores o empreses de serveis vinculades a la comunicació de proximitat. Li dedicarem un post específic. Deixem la llista pel moment: Muxart, un clàssic dels serveis de producció, Audiotecnologías d’equipaments, Broadfy “marketplace” de continguts de periodisme ciutadà, la productora Compacto, Ebantic deidcat a la tecnologia dels arxius audiovisuals, Ebantic arxiu de continguts digitals, Foolhead que es defineix com a laboratori de realitat virtual i augmentada, Irradia FM Mobile Solutions que crea app específiques per empreses de comunicació, Lavinia de serveis audiovisuals, Mediacopter dedicada als drons, Mslider amb eines de control de moviment per a creatius audiovisuals, la llibreria de músiques Music Library i Pangea dedicada a la implantació de realitat augmentada.