La producció audiovisual al Parc Audiovisual i localitzacions de Terrassa no s’atura. Tot i la inestable situació del món del cinema i l’audiovisual en general, el nombre de rodatges a Terrassa es manté en relació al mateix període de l’any passat, amb un total de 28 produccions.

És ben conegut que el sector cultural en general, i l’audiovisual en particular, està immers en una etapa força inestable i les informacions recents apunten a que la davallada en el nombre de produccions rodades a casa nostra es considerable. Des del Parc Audiovisual, fent front fermament a aquesta situació adversa, s’intenta amb esforç i dedicació facilitar totes les condicions necessàries per a que la indústria audiovisual del país continuï sent un referent. Amb un clar compromís de suport a tots aquells que realitzen un gran esforç per mantenir viu el sector.

En aquest sentit, dels pocs llargmetratges produïts a casa nostra aquest últim temps, cinc d’ells han passat per Terrassa (Parc i localitzacions de la ciutat) per rodar part de les seves seqüències. Es tracta de ‘Panda Eyes’ d’Isabel Coixet (Messidor Films), ‘Ismael’ de Marcelo Piñeiro (Zeta audiovisual), ‘Panzer chocolate’ de Robert Figueras i Gemma Dunjó (Filmutea / Silencio rodamos), ‘Cenizas’ (film per a TV) de Llorenç Castanyer (Fausto Producciones) i ‘Els morts’, de Sergi Pérez (Primitive Films/Niu d’indi). També es va rodar el teaser d’un futur llargmetratge que també es rodarà al Parc, ‘Asmodexia’, de Marc Carreté (KRT Media) que serà presentat en la propera edició del Festival de Cinema Fantàstic de Sitges (11 al 20 d’octubre).

En l’àmbit de la publicitat, grans companyies (The gang, Mamma team, Agosto, Goodgate, The Seaquist A Company…) han escollit els platós o carrers de la ciutat per gravar els anuncis d’importants firmes. Es van realitzar 13 espots publicitaris entre els quals destaquen: Coca Cola Co. (campanya mundial ¿Y si nos levantamos? – plató 2), Volvo (Autovia B40), Xocolates Cadbury (plató 3), els anuncis de perfums de Jean-Paul Gaultier i Paco Rabanne (plató 1 i 3) , KIA (localitzacions urbanes), Sanex (plató 1) o el del nou model híbrid IS-300h de Lexus (plató 3), entre altres anuncis de telefonia, productes de bellesa o l’última campanya de prevenció d’incendis de la Generalitat de Catalunya.

I l’última aposta televisiva de la productora Gestmusic per Antena 3 (Atresmedia), ‘El número uno’, també es va emetre en directe aquest últim mes des del plató 1 del Parc Audiovisual. L’emissió d’aquest ‘talent show’ musical des de Terrassa va confirmar i alhora demostrar la gran capacitat no només tècnica i d’infraestructures del Parc, sinó també el nivell del seu equip de treballadors que van ser capaços de resoldre i afrontar els reptes propis d’aquest tipus de producció en directe. Altres dues produccions televisives se sumen a ‘El número uno’ arribant a 3 en total.

Les 28 produccions fetes al Parc i Terrassa aquest últim semestre es completa amb els rodatges de 7 projectes més (3 curtmetratges, 2 teasers i 2 documentals) d’alumnes de centre de formació
audiovisual com l’ESCAC, l’IES Sta. Eulàlia, UB. Un d’aquests projectes, ‘Dead Magnetic’, l’últim curtmetratge d’acció rodat al Parc i carrers de la ciutat per Ivan Mulero (ECIB – Escola de Cinema de Barcelona), també es presentarà al Festival de Sitges.