La Setmana del Talent Audiovisual celebrarà la seva onzena edició del 24 al 28 de novembre al Disseny Hub Barcelona. La iniciativa, impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya, consolida el seu paper com a punt de trobada entre la indústria i el talent emergent del sector audiovisual. Enguany, la cita posa el focus en com els algoritmes estan transformant les audiències, els continguts i la manera de connectar amb el públic.
Durant cinc dies, el Disseny Hub Barcelona esdevindrà un espai de debat, inspiració i connexió professional amb sessions amb experts, dinàmiques de networking i presentacions de projectes innovadors que vinculen la universitat i la indústria audiovisual.
En aquesta edició, la Setmana del Talent també inclourà la sessió Conversa amb Talent, amb la directora i guionista Júlia de Paz (Querer) i el guionista Eduard Sola (Casa en flames, Querer, Cites). Aquest espai de diàleg se centrarà en la creació d’històries que connecten amb el públic i en el paper del nou talent en la indústria audiovisual.
A més, la taula rodona El fascinant viatge de la producció aprofundirà en com s’aixeca un projecte audiovisual des de la primera idea fins que arriba a les pantalles. La sessió comptarà amb els productors Tono Folguera (Alcarràs, El mestre que va prometre el mar), Mireia Graell (Diari de la meva sextorsió) i Arlette Peyret (Les de l’hoquei, Las cintas de Rosa Peral). El moderador serà Xavier Atance (El sueño de Sigena, Cravan vs. Cravan). La trobada mostrarà el paper clau dels productors executius en l’equilibri entre creativitat i viabilitat econòmica, i les noves tendències que estan transformant el panorama audiovisual a Catalunya i arreu.
I com ja és habitual a la Setmana del Talent, també se celebrarà el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, que promou el talent universitari.
Audiències en temps d’algoritmes – Dimarts 25 de novembre, de 10 h a 14 h
Aquesta jornada, presentada i moderada per la periodista de 3cat Marina Romero, analitzarà com la intel·ligència artificial, les plataformes digitals i els nous hàbits de consum estan redefinint la manera de mesurar i entendre les audiències. L’objectiu de la jornada és fer caure els mites sobre la medició d’audiències.
La sessió reunirà alguns dels principals experts del sector de la recerca i l’anàlisi d’audiències. La jornada s’obrirà amb la ponència de Miguel Ángel Fontal, director general de l’AIMC (Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación), que presentarà les noves metodologies per comprendre un ecosistema mediàtic on els mitjans i continguts audiovisuals transcendeixen la televisió tradicional dins l’univers digital.
Tot seguit, una taula rodona sobre tendències i novetats en la medició d’audiències comptarà amb la participació d’Eduard Nafria (Kantar Media), Carles Manteca (Konodrac), Ricardo Vaca Berdayes (Barlovento Comunicación) i David Sánchez (GfK), que debatran sobre els reptes de mesurar l’impacte en un context fragmentat i dominat pels algoritmes.
Regina Arenas, cap del Hub de Coneixement de la Ciutadania de 3cat, oferirà la ponència “L’enigma de l’ADN Alfa: desxifrant les claus de la propera generació”, on analitzarà les noves formes de consum i participació de l’audiència més jove.
La jornada acabarà amb una segona taula rodona, “Del zàping a l’algoritme”, amb la participació de Maties Ramos (3cat), Laura Folguera (La 2), Miquel Herrada (XAL) i Georgina Ferri (Betevé), que reflexionaran sobre com la programació i la relació amb l’espectador s’han transformat amb l’arribada de les plataformes, l’streaming i la personalització de continguts.
Meet the Experts · Animació – Dijous 27 de novembre, de 17 h a 18:30 h
En aquesta trobada, un grup de dones professionals del sector de l’animació —Anna Solanas, Lyona Ivanova, Paula Martín, Daniela Belmonte i Yennifer Jaramillo— compartiran el seu dia a dia i les seves trajectòries professionals.
A través d’un format de conversa amb el públic, es posarà el focus en les tasques emergents i especialitzades dins del sector audiovisual, com l’animació, l’ambient digital, els videojocs, els entorns en 3D i la narrativa visual. També exploraran com aquests rols evolucionen i quines oportunitats ofereixen a les noves generacions.
Pitching Audiovisual: punt de trobada entre universitat i indústria – Del 26 al 28 de novembre
El Pitching Audiovisual Universitat-Indústria tornarà a ser un dels eixos principals de la Setmana. Aquesta iniciativa, pionera a Europa, permet que joves professionals presentin els seus projectes davant d’empreses i productores audiovisuals per impulsar la seva producció.
Enguany, s’han presentat prop d’un centenar de projectes de totes les universitats catalanes, 38 dels quals es es coneixeran a la Setmana del Talent.
El Pitching compta amb la col·laboració d’empreses i productores catalanes de referència com Abacus, Diagonal TV, Gestmusic, Lastor Media, Minoria Absoluta, Veranda, Brutal Media, Lavinia, Mediacrest, Filmin, YOUPLANET, Gameloft, La Manchester i Selecta Vision. A més, projectes d’altres edicions es presentaran davant d’agents de vendes internacionals com Minerva Pictures (Itàlia) o B Rated International (França).
La Setmana del Talent Audiovisual acollirà altres activitats per connectar professionals i joves talents, com el Mercat de Nous Professionals.
La Setmana del Talent Audiovisual reafirma el seu compromís amb la sostenibilitat treballant per reduir al màxim l’impacte ambiental de l’esdeveniment. A més, la diversitat, la inclusivitat i l’equitat són valors essencials i transversals que guien tota l’organització de la Setmana del Talent Audiovisual.
Consulta tota la programació i agenda a https://www.clusteraudiovisual.cat/talentaudiovisual/





