Per onzè any consecutiu, dins del Festival de Sitges s’organitza «Sitges FanPitch». una competició pitch de projectes de llargmetratge i producció serialitzada. Per a l’edició d’aquest any, s’han seleccionat set llargmetratges i cinc sèries, als quals cal sumar-los el projecte seleccionat a Sitges FanPitch Catalunya Imaginària i els que arriben dels mercats audiovisuals col·laboradors del Sitges FanPitch.

LLARGMETRATGES

En el format llarg, apareix ‘Neo Forest’ del japonès Keishi Kondo, una pel·lícula de terror amb la icònica Eihi Shiina com a protagonista; ‘Black Samphire’ de la britànica Catherine Joy White; ‘The Still Man’ de la britànica Emily Greenwood, directora que va estar entre les finalistes de la II Residència Fantàstica WomanInFan; ’10 Mickeys’ de Miguel Llansó, una tragicomèdia que barreja animació 2D, live-action i imatges d’arxiu i found footage; Umbra de William Miller, una mostra de terror clàssic filmada a Catalunya que se serveix de la història arqueològica i mitològica de les seves localitzacions; ‘Grandmonster’ del noruec Vegard Dahle, una comèdia de terror; ‘The Escape’ de Paul Urkijo Alijo, una història visceral sobre supervivència en el seu sentit més extrem, i ‘La forma animal’ de les espanyoles Sofia Esteve i Isa Luengo (seleccionades també per participar a la III Residència Fantàstica WomanInFan), una aproximació a la memòria històrica des del gènere fantàstic que ha estat seleccionada.

Entre les mencions al format llargmetratge hi ha: ‘Starfish’ del canadenc Éric Falardeau, ‘Sun Offspring’ del romanès Octavian Saramet, ‘Moonfish’ projecte nord-americà de Daniel Zvereff, ‘Tina’ de l’espanyol Joseph Díaz, ‘Salvatge’ de l’espanyol Manuel Carballo i ‘Chil. Sota el segell de Catalunya Imaginària les mencions han estat ‘El gran casino’ de Daniel Noblom, ‘Intrusa’ de Damià Serra, i ‘Collaret de perles’ d’Inés Acuña de Piero i Júlia Puig.

SÈRIES

A l’apartat de sèries, les seleccionades han estat ‘Asakku’ de l’espanyol Alberto Heredia, una sèrie de terror carregada d’humor negre en què un grup de heavy metall realitza un pacte amb el diable; ‘La Ruleta’ dels espanyols Fernando Osuna, Marta Barrios i Esaú Dharma, una antologia que barreja tota mena de gèneres en episodis de 15 minuts que prometen tota mena de girs i sorpreses; Dolls del francès Joachim Hérissé, una sèrie d’animació stop motion amb capítols autoconclusius; ‘House of Synths’ projecte nord-americà de la directora Han Tang, una sèrie de ciència ficció distòpica, i ‘Awakened’ de l’espanyol Oscar López, un thriller de ciència ficció sobre com les eleccions conscients i inconscients que realitzem afecten el nostre futur. Pel que fa a les mencions, aquestes han estat ‘Carn d’Olla’ de l’espanyol Victor Català i ‘As Meigas’ de l’espanyol Alberto Tejero Caballo.


Gràcies a la col·laboració amb altres mercats cinematogràfics internacionals com el NAFF – BIFAN (Corea del Sud), FRONTIÈRES MARKET – Fantasia (Canadà), FINESTRA SUD–FANTASTIC! (Argentina), BIF MARKET – BIFFF (Bèlgica) o FANTASOLAB (Colòmbia) i residències com Feratum – Feratum FF (Mèxic), el SITGES FANPITCH s’emmarca en una xarxa internacional de circulació de propostes gràcies al qual els projectes seleccionats són presentats a diferents mercats fílmics. De la mateixa manera que alguns projectes iniciaran el seu viatge internacional a Sitges, algunes propostes ens arriben directament des d’altres certàmens.

En aquest sentit, les propostes seleccionades han estat ‘The 30-Day Farewell’ dels taiwanesos Yunxi Chang i Chih-Sen Huang, a NAFF – BIFAN; ‘Holi Womb’ de la canadenca Anouk Whissell arriba seleccionat a Frontières Market – Fantasia; ‘The Advent’ del portuguès Gonçalo Almeida ha estat el projecte seleccionat al BIF Market; des de Finestra Sud – FANTASTIC! Lux Noctis de la mexicana Damiana Acuña ha estat el projecte escollit, mentre que a FERATUM Fantastic Film Festival a Mèxic seleccionem ‘Només els monstres’ de Mónica Mateo com el seu representant, i finalment ‘Los Eastman‘ del colombià Mauricio Leiva-Cock.A tots aquests projectes cal sumar-hi la presència del documental ‘Mother of All Evil’ de la nord-americana Heidi Honeycutt, que arriba com a projecte convidat per WomanInFan.