El FILMETS Badalona Film Festival, ha donat el tret de sortida a la seva 51a edició amb una sessió inaugural que posa de manifest tant la qualitat internacional de les produccions participants com l’aposta pel talent autòcton.
En aquesta primera sessió s’han projectat sis curtmetratges, tres dels quals són produccions espanyoles —dues d’elles catalanes—, que han evidenciat la vitalitat i la diversitat creativa del festival. Entre els títols destacats hi ha l’estrena mundial de Davi, de Júlia González (Catalunya); l’estrena a Catalunya de Black Scarf, d’Ali Reza Shah Hosseini (Iran), guardonada al Festival de Cinema de Drets Humans de Sant Sebastià; i l’òpera prima Prou bé, d’Anna Carbonell (Catalunya).
A l’acte d’obertura, el director artístic del festival, Marc Orts, ha explicat que la seva voluntat “és fer que el festival respiri honestedat, curiositat i obertura. Que sigui un espai on el cinema ens connecti, on les idees circulin lliurement i on la diversitat sigui una riquesa, no una etiqueta. Vull que cada film projectat, cada trobada, cada debat, sigui una invitació a mirar el món d’una altra manera — i, sobretot, a mirar-nos a nosaltres mateixos”.
Per la seva banda, Xavier Casanovas, director general de Badalona Comunicació, l’ens públic que organitza el festival, ha destacat que enguany es posa “la primera pedra d’una nova etapa” amb l’objectiu “d’ampliar el públic i renovar l’aposta per fer créixer el festival com un referent internacional, connectant més amb la indústria i el talent local”.
Edmon Roch, Venus d’honor 2025
La primera de les Venus d’Honor d’aquesta edició del FILMETS Badalona Film Festival, ha estat per al productor Edmon Roch, qui ha volgut recordar que el cinema va néixer com un curt i, avui, als curts es continua trobant el veritable cinema. És al curtmetratge on es troba el veritable risc i el talent, perquè no té les limitacions del llarg, on hi ha molts elements que obstaculitzen la creativitat”.
Roch, llicenciat en Història de l’art té una llarga trajectòria amb més de 25 anys de treball al sector. Ha estat productor en projectes de rellevància internacional com “The last days of disco” (coproductor) o “El perfum” (productor delegat); també va exercir com a cap de producció a “Set anys al Tibet”. El 2009 escriu, dirigeix i produeix “Garbo, l’espia”, premi Goya i Gaudí al Millor Documental, i Giraldillo d’Or al Millor Documental Europeu. El 2004 funda Ikiru Films, amb la qual ha produït la gran saga animada de “Tadeu Jones”, a més de pel·lícules com “El niño”, “Lope”, “Bruc”, “Séptimo”, “Biutiful”, “Atrapa la bandera”, “La lluna en un cove”, “Pope Joan”, “Promoció fantasma”, “El cuaderno de Sara”, “Yucatán”, “El viatge de Marta (Staff only)”, “Adú”, o “Sanmao: la núvia del desert”. Als darrers anys, Edmon Roch ha estrenat “Las leyes de la frontera”, “Tadeu Jones 3”, “La taula maragda”, “A man of action”, “La casa entre els cactus”, “La niña de la comunión”, “Saben aquell”, “Segundo premio” i “Papallones negres”, i té a punt d’estrena aquest 2025 “Siempre es invierno”, “La cena”, “Oh, Nora!” i “Cinco minutos más” el proper 2026. Edmon Roch ha estat vicepresident de l’Acadèmia de Cinema d’Espanya, membre de la junta directiva de l’Acadèmia de Cinema Català, cap de premsa del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges, i és l’autor del llibre “Películas clave del cine bélico”. Les seves produccions han participat en seccions oficials als festivals de Cannes, Venècia, Berlín, Sant Sebastià, Toronto, IDFA, Annecy, Mar del Plata i IFFI-GOA, entre molts altres, i ha estat reconegut personalment amb sis Premis Goya, vuit Premis Gaudí, dos Premis Forqué, dos Premis Platino, una Bisnaga d’Or i un Giraldillo d’Or.





