La Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa única a Europa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent de les universitats amb la indústria per innovar i trobar nous formats, celebra la seva novena edició del 13 al 17 de novembre al Disseny Hub Barcelona. Durant cinc dies, s’oferiran dinàmiques de networking, sessions amb experts i activitats pensades per facilitar a les empreses del sector audiovisual el contacte amb joves talents que busquen una oportunitat laboral.
Els actes centrals de la novena edició de la Setmana del Talent Audiovisual seran la presentació de la plataforma 3Cat a tota la indústria audiovisual catalana, la taula rodona amb professionals de les televisions públiques europees que han impulsat plataformes OTT, i el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, que promou el talent universitari.
Presentació de la plataforma 3Cat a tota la indústria audiovisual catalana i l’impacte de les OTTs a les indústries audiovisuals
En aquesta nova edició, la Setmana del Talent Audiovisual acull la presentació davant tota la indústria audiovisual catalana de la nova plataforma 3Cat, la plataforma de continguts de qualitat en català d’accés universal en l’entorn digital que unifica tots els continguts radiofònics, audiovisuals i digitals de TV3 i Catalunya Ràdio. La CCMA donarà a conèixer a les empreses del sector quins tipus de continguts i formats audiovisuals busquen per a la nova plataforma d’streaming. El president del Clúster Audiovisual de Catalunya, Miquel Rutllant, i la presidenta de 3Cat, Rosa Romà, donaran la benvinguda; la directora d’Innovació, Recerca i Estratègia Digital de 3Cat, Cristina Villà i Font, presentarà la plataforma 3Cat, i el periodista i presentador dels Serveis Informatius del 3Cat, Toni Cruanyes, presentarà la sessió.
En el marc de la presentació de la plataforma 3Cat a tota la indústria audiovisual catalana, la Setmana del Talent Audiovisual oferirà la taula rodona ‘Impacte de les OTTs en la indústria audiovisual dels territoris on operen’ amb representants de televisions públiques europees que han impulsat plataformes OTT. En ple procés de transformació dels mitjans públics per continuar sent referents, el coordinador de la unitat transversal OTT de la plataforma 3Cat, Jordi Ferrerons; el director de Primeran (País Basc), Alexander Gibelalde, i representants de VRTMAX (Bèlgica – Flandes), Auvio (Bèlgica – Valònia) i YLE (Finlàndia), parlaran sobre el repte de posar en marxa els canals OTTs i com arribar a la nova audiència i mantenir la tradicional, en un debat moderat per Toni Cruanyes.
La Setmana del Talent Audiovisual reforça la seva aposta pels continguts en català al Pitching Audiovisual
L’altre acte central de la Setmana del Talent és el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, iniciativa pionera a Europa que ajuda a donar vida a projectes innovadors del talent universitari. Del 15 al 17 de novembre, 56 joves professionals presentaran en format pitch una quarantena de projectes audiovisuals davant d’empreses i productores audiovisuals amb l’objectiu de captar el seu interès i que els ajudin a tirar-los endavant.
A més d’empreses i productores catalanes de referència com Diagonal TV, Lastor Media, Minoria Absoluta, DeAPlaneta, Veranda, Brutal Media, Lavinia, Mediacrest o Filmin, el Pitching Audiovisual comptarà amb una desena d’empreses internacionals que escoltaran i valoraran les propostes del talent universitari com 4 film (Croàcia), Noddels Production (França), Ka Films (Països Baixos) o Still Moving (França), entre d’altres.
35 centres universitaris catalans, espanyols i europeus han participat en la convocatòria del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria. Destaca la participació de vuit centres universitaris europeus com London Film School de Regne Unit, Universidad Nacional de Teatro y Cine Ion Luca Caragiale de Romania o Civica Scuola di Cinema “Luchino Visconti” d’Itàlia, fet que consolida el Pitching audiovisual Universitat-Indústria com una plataforma global per potenciar el talent audiovisual.
Tots els projectes són ideats per joves i, per tant, representen una mostra clara de formats i propostes del que volen consumir les noves generacions: animació, videojocs, multimèdia, sèries, IA, llargmetratges de ficció, documentals i programes divulgatius, entre d’altres.
La Setmana del Talent Audiovisual acollirà d’altres activitats per connectar professionals i joves talents, com el Pacte del Talent, el Coproduction Meetings, el Meet The Experts o el Mercat de Nous Professionals. També tindrà lloc la gravació en directe del podcast Gent de Merda de Radio Primavera Sound, i s’abordarà el cas d’èxit d’”Eufòria”, el fenomen mediàtic de 3Cat i la productora Veranda TV.
Consulta tota la programació i agenda a https://www.clusteraudiovisual.cat/talentaudiovisual/