La Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent de les universitats i la indústria per innovar i trobar nous formats, celebra la seva setena edició com a punt de trobada clau pel sector audiovisual i dels esdeveniments.

La Setmana del Talent Audiovisual 2021 se celebrarà en format presencial del 30 de novembre al 3 de desembre al CCCB i comptarà amb la participació de 135 empreses del sector. 

El talent audiovisual de Catalunya aposta pels continguts en català

L’acte central de la Setmana del Talent és el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, iniciativa pionera a Europa que ajuda a donar vida a projectes innovadors del talent universitari. Més de 60 estudiants de 19 centres universitaris presentaran en format pitch 35 projectes davant empreses que lideren la indústria audiovisual a Catalunya com Minoria Absoluta, Veranda, Brutal Media, Lavinia, Filmin, entre d’altres. L’objectiu dels joves professionals és captar l’interès de productores i altres agents del sector per tirar endavant els seus projectes audiovisuals. 

Els 35 projectes que es presentaran en aquesta setena edició del Pitching Audiovisual s’organitzen en cinc categories: ficció, no ficció, formats de televisió, noves finestres i videojocs. El 74% d’aquests projectes son propostes audiovisuals en llengua catalana. Davant l’actual situació que viu la llengua catalana en la indústria audiovisual, aquesta dada posa de relleu l’aposta de les noves generacions per la creació i el consum de continguts audiovisuals en català. 

Tots els projectes són ideats per joves i, per tant, representen  una mostra clara de formats i propostes del que volen consumir les noves generacions: animació, videojocs, multimèdia, sèries, apps, llargmetratges de ficció, documentals i concursos, entre d’altres. 

En les sis edicions prèvies del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria s’han presentat gairebé 150 projectes audiovisuals, dels quals un 40% han estat produïts o són en fase de producció. Destaquen, entre molts d’altres, el recentment emès a TV3 “Islero: La bomba atómica ‘Made in Spain’, l’èxit televisiu de la sèrie “Les de l’hoquei o la sèrie d’animació “Días de Mierda”, tots ells presentats en edicions anteriors del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria.

Els creadors de continguts per xarxes socials i el canvi de paradigma audiovisual

La Setmana del Talent ofereix una amplia programació amb taules rodones i debats sobre les tendències del sector audiovisual, dinàmiques de networking, sessions amb experts. Totes les activitats reuneixen estudiants, professionals consolidats i figures destacades del sector audiovisual que connecten aquest  talent universitari amb la indústria audiovisual. 

La jornada inaugural de la Setmana del Talent posa el focus en les tendències més actuals del sector i enguany abordarà el potencial de la creació de continguts audiovisuals per a les xarxes socials i plataformes de streaming.  La conferència Economia digital creativa. Una indústria milionària analitzarà la nova indústria audiovisual dedicada als continguts digitals, el seu funcionament, quins són els seus canals i les empreses i creadors que hi ha darrera d’aquesta indústria, entre d’altres reptes. La jornada abordarà el canvi de paradigma que viu el sector audiovisual on els més de 50 milions de creadors de tot el món (2 milions d’ells professionalitzats) ja passen  passant per davant de les pròpies plataformes dictant els continguts i les tendències.  

L’acte es vehicularà a través de dues taules rodones amb la participació d’empreses que posaran el focus en les noves tecnologies de NFT, el Metavers i món virtuals. Comptarà amb la participació de YouPlanet, l’agència d’influencers i productora de continguts digitals; amb la productora Gestmusic, creadora de programes de gran èxit com Top Gamers Academy;  DeAplaneta, la creadora de continguts i distribució de pel·lícules de ficció; i Mariola Dinarès, periodista i presentadora de Popap a Catalunya Radio, com a moderadora.

La segona part de la jornada, enfocada en la producció i creació de  continguts a noves plataformes,  estarà protagonitzada per creadors de continguts online en català com Paula Carreras de Gent de Merda, la TikToker Berta Aroca, i Pol Mallafré (Mockudramas) estarà moderada pel realitzador audiovisual Albert Lloreta.

Estudi del cas de Crims

Una altra de les jornades de la Setmana consistirà en l’estudi del cas d’èxit de “Crims”. El fenòmen mediàtic d’aquesta producció de TV3 amb True Crime Factory i Goroka (Grup Lavinia), s’alinia amb el moment dolç que viu el gènere del true crime a nivell internacional. L’equip responsable del seu èxit a casa nostra participarà en aquest estudi de cas amb la presència de Carles Porta, director, productor i guionista de Crims; Guille Cascante, el seu productor executiu; Laura Tremoleda, la seva directora executiva; i Santi Baró, realitzador.

Sessions amb experts i el Pacte del Talent

El Pacte del Talent connecta les noves promocions de professionals de l’audiovisual amb projectes emergents de teatre, dansa , música i circ. Enguany es presentaran 8 peces audiovisuals de dansa, circ, teatre i musica realitzades per 26 estudiants i/o graduats de 8 universitats catalanes. 

La jornada “Meet the experts” on professionals d’un sector comparteixen experiències professionals enguany comptarà amb la presència de les cinc directores Elena Martín, Tània Balló, Marta Pahissa i Sònia Sánchez que han encarat les seves carreres professionals a diferents gèneres (cinema, sèries, documentals, etc). 
La Setmana del Talent acollirà també el Mercat de Nous Professionals, activitat creada en col·laboració amb Barcelona Activa que connecta professionals del sector amb empreses que busquen noves vacants.