La Comissió Europea ha aprovat la creació de ‘BUENDÍA ESTUDIS. La nova Companyia, fruit de l’acord assolit entre TELEFÓNICA i ATRESMEDIA, que tindrà com a objectiu la creació i producció de continguts audiovisuals en espanyol a tot el món. BUENDÍA ESTUDIS, participada a el 50 per cent per ambdós grups, suposa una aliança estratègica inèdita en la indústria audiovisual a Espanya que impulsarà la creació, el talent i els continguts en espanyol.
BUENDÍA ESTUDIS té la vocació d’impulsar el talent espanyol i llatinoamericà a tot el món. La nova companyia enfocarà la seva activitat cap a operadors nacionals i internacionals, contribuint a la dinamització de el sector audiovisual espanyol i el teixit industrial de la producció independent del nostre país, promovent associacions i coproduccions amb altres empreses de el sector.
BUENDÍA ESTUDIS comptarà amb la infraestructura necessària per a la producció recurrent de continguts, generant un entorn empresarial estable per al desenvolupament i creació de projectes audiovisuals. Un equip de professionals de gran experiència en el desenvolupament i producció de projectes de ficció, cinema i entreteniment per al mercat i entre els seus socis ja compta amb Movistar +, Atresmedia, Amazon, Netflix, Warner – HBO, TNT, HBO Max-, Orange i canals Autonòmics.
Amb la creació d’BUENDÍA ESTUDIS, TELEFÓNICA i ATRESMEDIA sumen més talent i recursos per optimitzar i guanyar escala en el seu negoci de creació de continguts en un mercat cada vegada més global. Entre els seus objectius estratègics, el nou estudi neix amb la vocació competir en els mercats espanyol, llatinoamericà i en l’US Hispanic.
D’aquesta manera, culmina una aliança entre dues de les factories de referència a tot el món de ficció espanyola. ATRESMEDIA és, des de fa anys, una marca reconeguda en els mercats i espectadors nacionals i internacionals; sent creadora de sèries i pel·lícules de gran èxit entre el públic de diferents països i aconseguint alguns dels guardons de més prestigi global, com el premi Emmy. Sèries com ‘La casa de paper’, ‘Vis a Vis’, ‘El Temps Entre Costures’, ‘Velvet’, ‘Gran Hotel’, ‘El internado’, ‘El Secret de Pont Vell’ … i llargmetratges d’èxit, produïts per ATRESMEDIA CINEMA, com ‘l’illa mínima’, ‘Contratemps’, ‘el Regne’, ‘Durant la tempesta’ o ‘Palmeres a la neu’, posen de manifest l’enorme valor de l’segell ATRESMEDIA en la ficció en espanyol a nivell global . En 2019,’Klaus’ va obtenir el Bafta a la millor pel·lícula d’animació i va ser nominada als Oscars i als Goya, ‘Pare no hi ha més que un’ va ser la pel·lícula més taquillera de l’any en 2020 s’ha estrenat amb gran èxit’Malasaña ‘i aviat s’estrenarà’Superagente Makey’ (17 de juliol),’ Pare no hi ha més que un ‘(2) (7 d’agost) i’ El estiu que vivimos’ (octubre).
Per la seva banda, TELEFÒNICA mitjançant MOVISTAR + ha evolucionat la producció original de ficció espanyola amb una proposta de valor diferencial i arriscada en el mercat d’entreteniment. Una aposta per talent espanyol i sèries que reivindiquen senyals d’identitat pròpies. Un model creat des de la visió de el creador i que ha mantingut la seva promesa a el client de Movistar amb el llançament de 12 projectes a l’any. ‘La Pesta’ d’Alberto Rodríguez i Rafa Cobos, ‘Mira el que has fet’ de Berto Romero, ‘Vergonya’ de Juan Cavestany i Álvaro Fernández Armero. Èxits com ‘La Unitat’, ‘La Línia Invisible’, ‘Crema Madrid’ de Paco León i ‘Vida Perfecta’ de Leticia Dolera que han estat reconeguts per la indústria nacional i internacional. Projectes de coproducció com ‘Hierro’ i ‘En el Corredor de la Mort’. I ‘El Embarcador’, un projecte d’Alex Pina i Esther Martínez Lobato i desenvolupat per ATRESMEDIA Studios per Movistar +. I la seva primera pel·lícula original, ‘Mentre duri la Guerra’, d’Alejandro Amenábar. Telefónica reforça així la seva capacitat com a creador de continguts de ficció original i el seu ampli abast multiplataforma per posicionar la seva producció original en espanyol en el mercat global