L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona acaba de publicar l’Informe de la comunicació a Catalunya, corresponent al 2018. Es tracta d’una obra col·lectiva de periodicitat biennal, amb l’objectiu que esdevingui una eina de suport als equips investigadors, als professionals i als responsables de les polítiques públiques del nostre país.
Aquest Informe de la comunicació a Catalunya 2018 està estructurat en tres apartats. La primera part es dedica al marc general de la comunicació a Catalunya, amb sis capítols sobre temes transversals (els espais comunicatius i la llengua; les polítiques de comunicació; l’economia i el finançament de la comunicació; l’entorn tecnològic; els drets audiovisuals i el servei públic, i la recerca en comunicació). La segona part se centra en la situació dels mitjans i la indústria de la comunicació i la cultura (la premsa, la ràdio, la televisió, el cinema, el llibre, la música i el videojoc). La tercera part es concep com un espai de reflexió sobre els reptes del bienni (el procés català i l’impacte del big data i del fenomen de les fake news). L’obra es tanca amb un epíleg on es fa una reflexió sobre l’estat de la comunicació a Catalunya.
Amb aquest volum l’Informe de la comunicació a Catalunya arriba a la seva desena edició.
– Descarregar l’Informe complet (PDF)