JOAN TAPIA PARLA DE BETEVÉ
Joan Tapia que va ser director de Betevé, proposat al 2001 per l’alcalde Clos, fa un repàs del que ha estat la televisió local de Barcelona, amb motiu del trentè aniversari… Explica els seus inicis amb l’impuls de Pasqual Maragall que volia una televisió que informés i visqués la ciutat. Recorda com, més tard, Manuel Huerga, li va donar una gran personalitat i quan en Joan TApia va assumir la direcció a proposta del alcalde Clos explica la seva gestió: “enriquir els informatius, diversificar programes i obrir-los als debats. Per increïble que sembli, aleshores hi havia pocs debats a TVE. I a TV3. Decidim discutir amb pluralitat sobre la ciutat, la política, els llibres (el gran èxit d’Emilio Manzano), la ciència (Lluís Reales), el cinema (Àngel Casas)… I acostar-la al televident mitjà. D’aquí ve l’espai de Ferran Monegal, de crítica àcida als programes i personatges de les grans televisions, cosa que feia anys que feia amb gran èxit des d’EL PERIÓDICO.
També recorda com Betevé va cobrir les grans manifestacions contra la guerra de l’Iraq davant d’un Aznar que li donava suport per les famoses i inexistents armes de destrucció massiva i la seva prioritat de deixar “el piset” de Laietana i que Betevé disposés d’instal·lacions adequades, cosa que es va aconseguir amb el trasllat a la seva actual seu al Poble Nou.
Acaba dient que “Betevé ha tingut les crisis de creixement, entre elles la laboral, però és molt notable que, malgrat la crispació política general, l’ajuntament -amb els alcaldes Trias, Colau i Collboni- les hagi resolt amb unitat”. En quan al moment actual de Betevé, Joan Tapia explica l’inici de la nova etapa amb Georgina Ferri, que és la seva primera directora després d’una llarga experiència a l”Ara’, i de la qual cal recordar -aportació pròpia- que ha entrat per concurs públic, és a dir, com s’han de fer les coses a l’Administració… Teniu la reflexió de Tapia en aquest enllaç
LES ÀNIMES DE MEDIAPRO
Desprès de la marxa de Jaume Roures, creador i ànima de Media Pro, de l’empresa que va crear, a l’octubre del 2023 i desprès de les baralles d’en Roures amb el seu soci Tatxo Benet aquests dies hem sabut que en Tatxo negocia amb els accionistes xinesos de Mediapro la seva renovació com a president, ja que el contracte acaba a la fí d’enguany… De fet els accionistes xinesos, Orient Hontai Capital i Southwind Media, controlen més del 85% del capital del grup. En el Confidencial Digital ens expliquen que “el repte de Benet des que va agafar les regnes ha estat evident: trencar la dependència històrica de LaLiga. Durant dues dècades, els drets de la competició espanyola van ser la joia de la corona, però també una càrrega quan les adjudicacions no queien del seu costat. La situació va esclatar el 2025, quan Mediapro va perdre la licitació per continuar produint els partits. Per equilibrar la companyia, Benet ha apostat per una estratègia de diversificació. Primer amb el llançament d’un fons de 1.000 milions d’euros per adquirir propietat intel·lectual esportiva, que busca noves fonts d’ingressos globals. Després amb l’expansió internacional, especialment als Estats Units, on la companyia ultima un gran estudi a Yonkers i reforça la seva presència a Los Angeles. I, en paral·lel, amb projectes perifèrics com l’adquisició a l’Uruguai de la boutique Colour by Mediapro o la creació de Mediapro Xperiences, enfocada a esdeveniments i formats museogràfics…”
Que pot passar en propers anys, amb la companyia en mans dels xinesos, i sense les dues “ànimes” de l’empresa al capdavant… Chi lo sà… L’article de Confidencial en aquest enllaç
CANVIS D’IMATGE DE TV3 QUE NO AGRADEN
La pràctica supressió de la marca TV3 i la substitució de 3/24 per 3CatInfo, que vol unificar totes les marques informatives de la Corpo. estan provocant un rebuig bastant ampli. Ja el mateix dia de l’estrena, el Consell Professional de Catalunya Ràdio emetia un comunicat expressant la seva “preocupació i tristesa” per la pèrdua de la pròpia marca. Denunciaven que el canvi s’ha fet d’esquena als professionals i criticaven que es tracta d’un nom lleig, sense força ni serietat, i que no genera cap estima. A més, alerten que la nova denominació pot generar confusió tant a nivell intern com extern. Altres veus que també s’han manifestat en aquest sentit és el periodista de la “casa” Jordi Robirosa, que considera el canvi “un error majúscul” i compara la situació amb el cas hipotètic que la BBC passés a anomenar-se “Britishinfo”… També el Comité d’Empresa recull l’inquietud per com s’està fent la “hibridació” a informatius: Veure enllaç
El mateix Comité ha emès un comunicat que resulta significatiu Veure enllaç
Fonts oficials de 3Cat defensen la nova marca assegurant que 3CatInfo no elimina ni substitueix marques com TV3 o Catalunya Ràdio, sinó que és com una mena de “paraigües per unificar i fer més reconeixible la informació que es genera des dels canals de la CCMA”. Afegeixen que els Telenotícies se segueixen emetent per TV3 i que la nova marca busca reforçar la confiança i el rigor informatiu. També han emès una nota de premsa explicant l’exit d’audiència de la mesura dient que “2,8 milions de catalans connecten amb el nou 3CatInfo a la televisió en la seva primera setmana”…Vegeu nota … En tot cas, un cop fet el pas del canvi el que sembla clar és que seria molt difícil revertir la situació…
VOLCATS A IBERSERIES & PLATINO
Iberseries & Platino que tindrà lloc a Madrid la propera setmana esdevindrà una cita inestimable especialment pel món de les sèries, però no només… L’esdeveniment, molt focalitzat a la indústria, ofereix gran nombre d’iniciatives per a fomentar la producció audiovisual, sobretot en l’àrea iberoamericana… Possibilitats de pitchings, networkings, cerca de co.productors. Cal seguir-ho amb atenció. Vegeu la comunitat germana areavisual.org en aquest enllaç





