Segons Infoadex, la inversió publicitària generada pels anunciants de Catalunya és de 880,8 milions d’euros el 2024. Aquesta empresa referent en el control i la investigació del sector publicitari a Espanya, va presentar aquestes dades, en col·laboració amb el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació, la Generalitat i els patrocinadors en aquesta edició Flaixbac i IKI Group, l’Estudi de la Inversió Public05 del Palau Robert Barcelona. En l’acte de presentació a més es va comptar amb la participació de diferents professionals a una Taula Rodona on s’han comentat les dades presentades i la situació del sector. Les empreses participants han estat: La Vanguardia, 3Cat, Clear Channel i IKI Group.
MES DE 880 MILIONS D’INVERSIO DE LES EMPRESES CATALANES
L’Estudi InfoAdex de la Inversió Publicitària a Catalunya es basa en dos eixos fonamentals: la inversió publicitària generada pels anunciants de Catalunya, que s’ha situat en 880,8 milions d’euros i un increment del 4,1% respecte a l’any anterior, fet que suposa el 20,2% sobre el total d’Espanya i, d’altra banda, la inversió rebuda euros.
Segons aquest estudi Catalunya és la segona comunitat autònoma de l’Estat per volum d’inversió publicitària generada, després de Madrid. La diferència es molt gran ja que es comptabilitza a Madrid tota la publicitat institucional de l’Estat i de tots els organismes públics que tenen la seu a la ciutat.
PER SECTORS
Pel que fa a la distribució per sectors, el primer sector per inversió publicitària generada a Catalunya és coincident amb el de nacional, ja que és el sector de la Distribució i Restauració.
El top de 5 sectors a Catalunya concentra el 60% de la inversió generada i cal destacar que presenten a la comunitat catalana una participació més gran que la mitjana. Cal ressaltar que, de la inversió generada des de Catalunya, 880,8 milions d’euros, el 16,4% prové del sector Distribució i Restauració, i el 14,4% del sector Alimentació.
INVERSIÓ MITJANA PER ANUNCIANT
La inversió mitjana per anunciant al total mercat es va situar el 2024 en 97.300 €. En el cas dels anunciants catalans, aquesta xifra puja a 120.900 €. Volkswagen Group España Distr., S.A., torna a ser el primer anunciant per inversió a Catalunya, amb el 5,9% de la inversió generada per empreses amb seu social en aquesta comunitat.
El 2024, la inversió publicitària dels anunciants de Catalunya als mitjans de la pròpia comunitat puja a 129,8 milions d’euros, que suposen un 14,7% sobre el total de la inversió generada a Catalunya i presenta una tendència a l’alça del 19,2% davant de l’any 2023.