Per Mercè Espelleta

Sessió Inicial: Quin és l’estat de la salut mental a la indústria audiovisual?

La jornada va començar amb una benvinguda institucional i una taula rodona on representants de les entitats professionals de l’àmbit audiovisual, com Ferran Cera de PROA, Judith Colell de l’Acadèmia del Cinema Català, o Daniela De Vecchi d’AADPC, entre d’altres, van compartir les seves perspectives sobre els principals reptes que enfronta el sector. Les condicions laborals precàries i la manca de descans, l’estrès i la pressió que viuen els equips de producció i tècnics, les incertes i fluctuants dinàmiques financeres de la producció, així com l’impacte de la cultura de les llargues jornades de rodatge i l’expectativa de «no descansar».

Focus Groups: Diagnòstic i Propostes de Millora
Després de la sessió inicial, es van realitzar diversos “focus groups” de treball moderats per professionals de la salut mental i del desenvolupament professional amb la finalitat
d’identificar les dificultats específiques que enfronten i discutir propostes de millora. Cada grup de treball va fer una anàlisi profunda de les seves condicions laborals i identificarà possibles solucions per millorar el benestar dels professionals.

Aquests focus groups van ser conduïts i dinamitzats per Marc Vidal Villar, Maria Teresa Pérez, Yolanda Portolés, Dr. Alex Romaní i Eduard Alcaraz.

Els Focus grups eren: Producció, interpretació, guionistes i tècnics.

Finalment cada grup va presentar les seves conclusions i propostes sorgides dEls focus groups, que ben aviat compartirem.

Aquesta sessió va tenir com a objectiu elaborar un primer document que serveixi per començar a treballar conjuntament amb les administracions públiques al debat per construir un sector més sostenible, empàtic i saludable.