L’OFFF, el Festival Internacional de Creativitat, Art i Disseny Digital de Barcelona celebra la seva 24a edició els dies 4, 5 i 6 d’abril a diversos espais del Disseny Hub Barcelona.
El festival, amb l’objectiu de difondre i fomentar el talent creatiu, especialment en els camps del disseny i les arts digitals, ofereix tres jornades completes de conferències, tallers, masterclasses, mercat de disseny, networking i altres activitats expositives.
Enguany l’OFFF presentarà un programa acuradament elaborat i carregat de sorpreses i propostes innovadores. Més de 70 ponents de renom internacional en els àmbits de la creativitat, el disseny, l’art visual i la cultura digital formaran part del cartell.
Destaquen la performance musical i pintura en viu del muralista Timothy Goodman; la conversa del coach creatiu Marko Pfann amb els artistes digitals Joshua Davis, BUCK, Vallée Duhamel i Stephy Fung sobre la navegació en la indústria creativa; les xerrades en viu del director d’art Stefan Sagmeister amb il·lustrador Ben Tallon; el performance del director queer David Wilson, amb un toc de cabaret; i la presentació en viu de l’artista 3D Sam Rolfes.
A més, enguany OFFF s’enfoca en la formació i difusió del talent emergent amb “The Next Us”, una plataforma que permet a joves creatius de les principals escoles de Catalunya presentar els seus projectes davant la comunitat internacional que es reuneix cada any al festival.
Les entrades ja estan disponibles en la seva pàgina web.
Enguany, l’OFFF compta amb el suport institucional de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, Disseny Hub Barcelona i els patrocinadors oficials: Adobe, Moritz, Houdini, Wix Studio, Site of Sites, Automattic, Monotype, Zetafonts, Fail Fast, SOOT, MAXON i Merchery. Els col·laboradors d’enguany inclouen Montana Colors, TEXIA, DICE, NEA i Mirador Torre Glòries.Adobe, Main Partner de l’OFFF, està preparant experiències impressionants per al públic del festival. Entre elles, s’inclou l’oportunitat d’explorar com Adobe està integrant de manera nativa la intel·ligència artificial generativa d’Adobe Firefly directament en aplicacions com Photoshop, Illustrator o Premiere, per a millorar els processos creatius a través de masterclasses gratuïtes. A més, els assistents tindran l’oportunitat de conèixer als artistes destacats cara a cara a Adobe Live irebran revisions de les seves portfolis de mans de llegendes com Stefan Sagmeister, Baugasm, Buck, i molts més. A l’espai de l’Adobe Creativity Playground, els visitants del festival podran potenciar la seva creativitat, dissenyant tèxtils exclusius i compartint temps amb líders de la comunitat.Wix Studio oferirà un taller per a joves dissenyadors web sobre com presentar els seus projectes i fer un pitch durant el festival. Wix Playground presentarà Site of Sites, un destí essencial per a la inspiració en disseny web, un lloc virtual on els dissenyadors poden connectar, col·laborar, compartir i inspirar-se.
Houdini presentarà una sèrie de xerrades Houdini Saturday Talks amb artistes convidats que compartiran alguns consells i trucs que utilitzen en el seu procés creatiu, seguits de sessions de preguntes i respostes.
SOOT, un sistema d’arxius visuals, i Automattic, una empresa especialitzada en crear eines i serveis web, presentaran els seus productes en el Mercat OFFF. Així com Zetafonts, una fosa tipogràfica independent, que també oferirà una xerrada informativa dedicada a la tipografia. Fail Fast, l’agència de disseny digital de Barcelona, a més de la seva presència en el Mercat OFFF, organitzarà un taller que oferirà un recorregut a través d’una immersió sensorial en els vibrants carrers de la ciutat. Monotype i MAXON organitzaran workshops pràctics sobre disseny tipogràfic i trucs tècnics per a artistes i dissenyadors 3D.
Com és habitual, el festival brindarà accés gratuït a la Fun Zone als espais exteriors de Disseny Hub amb una oferta gastronòmica, cervesa Moritz, aigua NEA i transmissió en viu de les conferències.Enguany, l’OFFF s’uneix a l’experiència del Mirador Torre Glòries, l’espectacular observatori 360è de Barcelona, situat a només uns passos del festival. En presentar la polsera de l’OFFF a la taquilla del Mirador, els assistents podran gaudir de les impressionants vistes del skyline de la ciutat des de 125 metres d’altura, per un preu reduït de 10€.
Les entrades ja estan disponibles a la seva pàgina web.
CAMPANYA VISUAL DE OFFF 2024
La campanya creativa de l’OFFF 2024 porta per títol LIFFFE/FFFORMS. El concepte revela una família abstracta de formes vivents derivades dels sentiments i emocions que compartim en la nostra vida quotidiana com a persones creatives. La campanya és obra de ManvsMachine, responsables del concepte i l’execució creativa, i Resonate, que ha donat forma al disseny de so.