LES DADES DE L’EXITOSA CONVOCATÒRIA
L’evolució dels darrers anys del Mobile a Barcelona no ha estat facil amb la pandèmia pel mig, i grans multinacionals que d’un dia per l’altre deixaven d’assistir a la convocatòria. També semblava que tot i la rellevància del mòbil centrar-se en aquest dispositiu exclusivament era una limitació. Sortosament el “Mobile” ha sabut reinventar-se i ara mateix es defineix més per l’acrònim MWC que pel concepte “Mobile”. El resultat en xifres està sobre la taula: Més de 100.000 assistents dels que l’organització destaca el seu gran nivell…
CLAU: INCORPORAR L’EMPRENEDORIA
Un acert del MWC ha estat l’incorporació del 4YFN que va néixer com una fira paral·lela al propi Mobile… ;Mentre al MWC bàsicament exposen empreses de tipologies i nacions diverses molt consolidades, l’espai del 4YFN es reserva a “startups” de tots els països, recolzats per institucions universitàries, aceleradores de negocis etc… Amb un disseny d’stand molt modular i de facil accés, els emprenedors presenten els seus desenvolupaments, busquen inversió en un espai acotat etc… Només unes línies per destacar la gran presència catalana en àmbits molt diferents: En tota mena de dispositius i iniciatives del sector salut especialment, ,
OCI, CULTURA, RESTAURACIÓ…
Resulta interessant també l’esforç que fan les institucions per a que MWC no només sigui un espai de negocis sinò que es perllongui en activitats d’oci, culturals i restauracio de la pròpia ciutat. També en el recinte firal els espais oberts de xerrades, cerveses i restauració com el proposat per l’Ajuntament sembla una proposta interessant….
MÉS QUE UNA FIRA: QUE DEIXA A LA CIUTAT?
Pensar que MWC es només una Fira de quatre dies que deixa uns diners a la ciutat és limitatiu. A banda d’aquesta repercussió val a dir que la institució Mobile World Capital treballa tot l’any per aprofitar les sinergies que genera la Fira. A això cal sumar també la facilitat del talent local per tenir un “aparador” on mostrar propostes i desenvolupaments.
TOT EL QUE ENS POGUEM IMAGINAR…
Resulta inevitable comparar aquesta Fira amb I.S.E. que s’ha desenvolupat fa unes setmanes al mateix recinte. La temàtica és realment molt diferent ja que I.S.E. està molt especialitzada en totes les possibles derivades del món audiovisual mentre que MWC tot i havent començat amb el mòbil ara mateix abasta qualsevol desenvolupament tecnològic. Sorprèn, però que mentre a I.S.E. cada pavelló és monogràfic a MWC es pot trobar qualsevol producte en qualsevol pavelló, com un gran “calaix de sastre”.
EL RECORREGUT DEL CLUSTER
Al igual que va fer al I.S.E. el Cluster Audiovisual de Catalunya va organitzar una ruta visitants alguns stands assenyalats com Eurecat que ha desenvolupat un petit robot per assistència personal a gent gran, Fluendo que ajuda a les empreses a crear millors productes multimedia. Al stand del Mobile World Capital un espai immersiu global (també al terra) que va desenvolupar Lavinia i Omnion. A Desigual, un sistema de disseny de roba personalitzada amb IA. Ebantic que presenta un sistema de gestió de continguts CMS que ja està desenvolupat a Badalona i TV de Mataró… A Vivense varem poder veure el futur de la creació video amb platós virtuals, Cellnex una empresa que des de Catalunya està present en gran nombre de països amb les estructures que demanen les xarxes com torres i antenes de 4G i 5G. per acabar a Trendia que treballa amb eines de IA per a predir i avaluar impactes a les xarxes socials …
TEMÀTIQUES A DESENVOLUPAR
També organitzada pel Cluster es va presentar una xerrada sobre “humans digitals”: una temática a la que dedicarem més atenció properament. Es tractava d’una taula moderada per Elisenda Bassas de APM, i que va reunir a Felix M.Dowell i Sergi Sagàs de Lowkeymoves i Hyperreal respectivament…
A banda d’aquesta tecnologia disruptiva M.W.C. ens ha fet veure també el gran nombre de propostes immersives que cada vegada s’estenen a major nombre d’espais i logicament la IA per tot arreu: una tecnologia que en pocs mesos està present a dispositius i plataformes variades. Resulta encoratjador que en ambdues activitats, estem molt presents amb empreses molt especialitzades que treballen en tots els mercats internacionals.