El MAC 2023 que enguany tindrà lloc el 14 de juny a l’Espai Roca Umbert de Granollers abordarà qüestions clau per al futur del sector com la implementació de les tecnologies d’intel·ligència artificial, les bones pràctiques en l’àmbit de la sostenibilitat
i les noves dimensions del món de l’àudio. També propiciarà un retorn als orígens del certamen: acollirà dues convocatòries de documentals televisius i projectes de pòdcast
La intel·ligència artificial, sostenibilitat oel món de l’àudio. Són alguns dels eixos sobre els quals es vertebra el programa de continguts de la 24a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC). Amb tots aquests ingredients, el MAC 2023 tornarà a ser una de les cites imprescindibles de la indústria audiovisual de proximitat. Amb més de dues dècades d’existència, el mercat de Granollers s’ha convertit en un espai per compatir projectes, conèixer altres perfils laborals i posar-se al dia de les principals novetats del sector.
Per això, aquest any el MAC posarà sobre la taula diferents aspectes que són determinants per al present i el futur del sector. Ho són l’adaptació de les tecnologies IA a l’audiovisual, l’aplicació de pràctiques de sostenibilitat que estiguin en sintonia amb les futures regulacions o com buscar noves formes de cooperació entre tots els agents que conformen el panorama audiovisual de proximitat. D’altra banda, Fira MAC tornarà a acollir els principals proveïdors del sector, i se sumaran al certamen les sessions de selecció de projectes de la Xarxa Audiovisual Local (XAL)per ser coproduïts i emesos per la nova plataforma OTT La Xarxa+.