Dins del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya (enguany celebrat del 6 al 16 d’octubre) s’han realitzat diferents activitats, trobades i projeccions del programa Woman in Fan. Aquesta plataforma vol visibilitzar i incorporar la dona a la cinematografia fantàstica. Guionistes, directores, i productores poden accedir al programa de beques Fan Lab en el qual reben des d’una mentoria una sèrie de classes magistrals, taules rodones, sessions de networking i una manera d’aprofundir en el gènere fantàstic des d’una perspectiva femenina. Les invitades i participants d’aquesta edició de Woman in Fan han estat:
Helene Granqvist: productora
Estibaliz Urresola: directora i escriptora
Anna Fernández de Paco: directora i productora
Eva Saiz: escriptora
Kier-La Janisse: escriptora, guionista, directora
Durant el festival també s’ha presentat l’edició del llibre Woman In Fan. Topografía del género fantástico dirigido por mujeres. Un anàlisi de la indústria cinematogràfica del fantàstic o del terror en el qual no s’hi ha parat prou atenció als projectes creats per dones. Certament, per la dificultat per desenvolupar projectes i la marginalització com succeeix en altres camps de la cultura, societat, etc. També és cert que hi ha darrerament un augment de dones cineastes en el fantàstic com són: Karen Arthur, Mary Harron, Claire Denis, Marina de Van, Jennifer Lynch, Kathryn Bigelow, Karyn Kusama, Anna Biller, Julia Ducournau i per suposat, Carlota Pereda, directora de Cerdita (2022), que ha guanyat el Méliès d’Or del festival de Sitges.
Llibre coordinat per Mónica García Massagué amb els autors Alan Jones, Diego López-Fernández, Domingo López, Heidi Honeycutt, Ángel Sala, Violeta Kovacsics i Jordi Sánchez-Navarro.