Aquest diumenge, 4 de setembre, l’aparador de la producció audiovisual francesa previ al MIPCOM de Canes, el Rendez Vous de Biarritz d’Unifrance, recupera la seva activitat presencial, després de dos anys d’edicions virtuals a causa de la pandèmia. A més, aquesta edició 2022 serà la primera presencial que organitzarà Unifrance, l’organisme público-privat d’internacionalització de tot l’audiovisual francès, després que l’any passat TV France International, l’entitat que havia organitzat aquest gran mercat audiovisual des del 1994, s’hi fusionés.
Enguany es presentaran un miler de sèries, documentals, llargmetratges, animació i altres continguts audiovisuals; dels quals, la meitat seran estrenes o novetats, que seran comercialitzades per les 62 productores franceses que hi participaran amb estand propi. D’aquestes, dues sèries de ficció tindran actes de presentació singulars -OPJ Pacifique Sud i Diane de Poitiers, i també una sèrie documental sobre patrimoni artístic del món -L’Europe des merveilles- i l’extensa col·lecció de documentals de natura i vida salvatge d’ARTE.
Tota aquesta àmplia oferta de produccions podrà ser analitzada pels compradors internacionals, amb màxima comoditat i qualitat d’imatge i so, a les130 estacions de visionament instal·lades a la seu del Rendez Vous de Biarritz. I també telemàticament, gràcies a la nova plataforma digital Screeningroom d’Unifrance, que substitueix la veterana Screenopsis de TV France International.
La previsió és comptar amb més de 240 compradors, provinents dels 5 continents, entre televisions, OTT -com Amazon Prime Video, Pluto TV, Disney+ o Discovery+ entre d’altres- i distribuïdores. TV3 tornarà a ser-hi present, al costat de televisions de referència com les alemanyes RTL i ZDF, Ràdio-Canadà, Radiotelevisió Suïssa (RTS), Radiotelevisió de Portugal (RTP), la RTBF belga, TVE o l’ORF austríaca.