D’esquerra a dreta: Miquel Curanta, director de l’ICEC, Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya, Matilde Villarroya, Directora General d’Indústria del departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Àngels Ponsa, consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Joan Torrella, Director d’Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona
El Clúster Audiovisual de Catalunya ha posat en marxa aquest matí la sisena edició del Pitching Audiovisual, iniciativa única a Europa que té com a objectiu connectar el talent emergent i la indústria audiovisual per innovar i trobar nous formats. 
 
L’acte d’inauguració del Pitching Audiovisual ha comptat amb les intervencions de l’Honorable Sra. Àngels Ponsa, Consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya; Sra. Matilde Villarroya, Directora General d’Indústria del departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya; Sr. Joan Torrella, Director d’Indústries Creatives de l’Ajuntament de Barcelona i Miquel Rutllant, President del Clúster Audiovisual de Catalunya. 

Entre avui i demà una setantena d’estudiants de 20 centres universitaris presentaran en format pitch de 7 minuts un total de 36 projectes audiovisuals davant empreses que lideren la indústria audiovisual a Catalunya com Minoria Absoluta, Veranda, Lavinia, Gestmusic, La Fábrica de la Tele, DiagonalTV i Antaviana Films, entre d’altres. L’objectiu dels joves és captar l’interès de productores i altres agents del sector per tirar endavant els seus projectes audiovisuals. 

Els 36 projectes que es presentaran s’organitzen en cinc categories: ficció, no ficció, formats de televisió, noves finestres i, com a novetat d’enguany, videojocs. Aquesta categoria s’ha afegit per la qualitat i el volum de propostes rebudes entorn els videojocs i l’auge del talent en aquest sector a Catalunya, que ja s’ha consolidat com a hub en aquest àmbit. 

En aquesta primera jornada els estudiants han presentat els projectes de les categories de ficció, de no ficció i de formats  de televisió. Demà es presentaran els projectes de videojocs i de noves finestres, categoria que fa referència a nous formats i a propostes disruptives pel sector com aplicacions mòbil i instal·lacions interactives.

130 projectes presentats i un 40% produïts o en producció

En edicions anteriors del Pitching Audiovisual s’han presentat un total de 130 projectes, un 40% dels quals s’ha produït o són en fase de producció. Destaquen, entre d’altres, l’èxit televisiu de ‘Les de l’hoquei’, projecte presentat al Pitching Audiovisual el 2016 i que va captar l’atenció de BrutalMedia i TV3, i la sèrie d’animació “Días de mierda”, guardonada amb el Premi Tube d’assaig 2019, i que actualment està en emissió a la plataforma Filmin. 

Tots els projectes són ideats per joves i, per tant, una mostra clara de formats i propostes del que volen consumir les noves generacions: animació, videojocs, multimèdia, sèries, apps, llargmetratges de ficció, documentals i concursos, entre d’altres.

El Pitching Audiovisual: activitat central de la Setmana del Talent

El Pitching Audiovisual és l’activitat central de la Setmana del Talent, que organitza anualment el Clúster Audiovisual de Catalunya per connectar el talent i la indústria.  Des de dimarts dia 1 de desembre i fins demà divendres 4 de desembre la Setmana del Talent acull, a banda del Pitching Audiovisual, conferències, activitats de networking i sessions amb experts. 
Més informació: https://setmanadeltalent.clusteraudiovisual.cat